Search
Hrvatska
Iz Ericssonovoga izvještaja o poslovanju tijekom drugoga tromjesečja 2004. 
Samopouzdanje se vratilo u industriju
Iz izvještaja o poslovanju korporacije Ericsson tijekom drugoga ovogodišnjega tromjesečja izdvajamo sljedeće: - neto prodaja iznosi 3,5 milijarde eura, što znači da je ukupna neto prodaja ostvarena tijekom prvih šest mjeseci ove godine 6,6 milijarde eura - ostvarena bruto marža iznosi 47,8% - operativna marža je 22,8% - dobit nakon financijskih aktivnosti iznosi 847, 6 milijuna eura - neto dobit je 575,9 milijuna eura, a zajedno s prvim ovogodišnjim tromjesečjem ona iznosi 901,9 milijuna eura - zarada po dionici iznosi 0,04 eura.
Tijekom drugoga tromjesečja 2004. Ericsson bilježi porast knjiženih narudžbi u odnosu na isto razdoblje prošle godine za 17%. Neto prodaja također je porasla, i to za 18% u usporedbi s drugim tromjesečjem 2003., te iznosi 3,5 milijarde eura. To je u odnosu na prethodno tromjesečje porast za 16%. Takav trend rezultat je realizacije 3G ugovora te poslova vezanih uz daljnji razvoj GSM mreža i nadogradnju EDGE mreža.
Bruto marža povećala se u odnosu na prethodno tromjesečje na 47,8% zbog kontinuirane usredotočenosti na operativnu izvrsnost, povećanje prodaje i ponudu onih proizvoda koji se na tržištu najviše traže. Pri tomu je u dosadašnjem tijeku godine ostvareno i smanjenje operativnih troškova od 3,6 milijarde eura, što je rezultat najavljen za treće tromjesečje 2004.
Dobit nakon financijskih aktivnosti iznosi 847,6 milijuna eura, što valja usporediti s rezultatom ostvarenim tijekom prvoga tromjesečja ove godine: 467,2 milijuna eura. Novčani tok prije financijskih aktivnosti iznosi 467,2 milijuna eura. Tijekom drugoga tromjesečja ove godine Ericsson je uspio daljnje ojačati svoju financijsku poziciju uz neto gotovinska sredstva od 3,4 milijarde eura.
Komentar predsjednika i generalnoga direktora korporacije
Carl-Henric Svanberg, predsjednik i generalni direktor korporacije Ericsson uputio je zaposlenicima, sada već tradicionalno, pismo s komentarom korporacijinoga poslovanja u drugom tromjesečju 2004. u kojemu navodi:
"Samopouzdanje se vratilo u industriju. Isporuke vezane uz 3G mreže, proširenja GSM kapaciteta i nadogradnje EDGE mreža čimbenici su koji su na to najviše utjecali. Uz ugovore čija je realizacija u tijeku na našim tržištima širom svijeta jača Ericssonova uloga kao tržišnoga predvodnika u svjetskim telekomunikacijama, a jača i naše partnerstvo s bazom kupaca te naš položaj na brzo rastućim tržištima. Operatori širom svijeta prepoznali su i kvalitetu naše ponude kada je riječ o segmentu usluga uz osam važnih ugovora za isporuku usluga upravljanja mrežom i hosting usluga.
U svim područjima kojima se bavimo pokazujemo održivi rast poslovanja. Naše opredjeljenje za operativnu izvrsnost donosi nam odlične rezultate. Prodaja raste više od naših očekivanja, a naša je trajna ambicija da u svojoj industriji slovimo kao kompanija koja ostvaruje najbolje marže. U ovom trenutku smo svoje istraživačko-razvojne aktivnosti i zadovoljstvo kupaca našim uslugama uspjeli dovesti na onu razinu koja može potvrditi našu vodeću poziciju na globalnom telekomunikacijskom tržištu i koja nam može osigurati profitabilni rast.
Uz sve veći broj mobilnih uređaja koji podržavaju 3G mogućnosti ubrzano raste prodaja i u tom segmentu. Faza uvođenja WCDMA/CDMA2000 sustava u fokus stavlja sve bogatiju ponudu mobilnih usluga i sve veći kapacitet mobilnih mreža. Svoju vodeću ulogu u području 3G komunikacija ojačat ćemo i plasmanom Ericsson WCDMA Evolved sustava koji predstavljaju logičan daljnji korak u razvoju mobilnoga širokopojasnoga prijenosa uz brzine i do 14 Mbit/s.
Sve je očitije da korisnici žele na raspolaganju imati komunikacijske usluge bez obzira na to jesu li im one omogućene putem fiksne ili mobilne mreže. Naša cjelovita rješenja koja se temelje na konvergiranim uslugama i mrežama podržavaju takve zahtjeve krajnjih korisnika. Naše bogato iskustvo u području fiksne telefonije te naše potvrđeno vodstvo u bežičnoj tehnologiji i naše kompetencije u području IP telefonije ključne su sastavnice konvergiranih suvremenih komunikacija koje podržavaju dostupnost i jednostavno korištenje komunikacijskih usluga i za privatne i za službene potrebe krajnjih korisnika.
Svoju ulogu tržišnoga predvodnika ojačat ćemo ustrajnim nastojanjem da razumijemo potrebe naših kupaca, stalnim ulaganjem u istraživanje i razvoj, dosljednim građenjem operativne izvrsnosti te inovativnim i odgovornim pristupom kupcima."
Pregled situacije na tržištima
I na razvijenim tržištima i na manje razvijenim tržištima koje obilježava brzi rast telekomunikacija prevladavaju pozitivni trendovi. Komunikacijski promet je u porastu, što je posljedica sve bogatijega izbora novih komunikacijskih usluga i njihovih sve povoljnijih cijena. Operatori su usredotočeni na rast poslovanja i širenje mreža. Na razvijenim tržištima poslovanje se uglavnom odnosi na uspostavljanje 3G sustava, nadogradnju GSM mreža i širokopojasnoga sustava. Trend konvergencije mobilnih i fiksnih sustava sve je prisutniji. Na manje razvijenim tržištima prisutan je snažan rast broja pretplatnika i trend širenja dijapazona komunikacijskih usluga. Ericssonovo Expander rješenje dobro je prihvaćeno na tim tržištima, što otvara značajne nove prilike za poslovanje.
U Europi je u tijeku puštanje u rad 3G sustava, a očekuje se kako će do kraja godine WCDMA sustavi biti pokrenuti u gotovo čitavoj Zapadnoj Europi. Također, većina europskih operatora uvodi i EDGE sustave. U Sjevernoj Americi također je prisutan rast. Ponuda usluga i pogodnosti 3G tehnologija glavna su obilježja tih tržišta, a i dalje je u tijeku proces konsolidacije operatora. Na tržištima Azije i Pacifika prisutan je trend snažnoga porasta broja pretplatnika. Ericssonova najznačajnija tržišta u tom dijelu svijeta i dalje su Kina i Indija.
Izgledi za budućnost
U Ericssonu se u daljnjem tijeku poslovanja predviđa nastavak porasta prodaje mobilnih sustava. Mnogo nade polaže se i u ponudu profesionalnih komunikacijskih usluga.
"U zadnjih godinu dana u mnogočemu smo napredovali i možemo biti ponosni na to što smo postigli. Ponosni, ali ne i zadovoljni. Mi nismo kompanija u koju ljudi ujutro samo dolaze raditi kako bi zaradili za život. Mi imamo misiju – biti predvodnik u globalnim telekomunikacijama," zaključuje Carl-Henric Svanberg.
V. Mihajlic i J. Lončar