Search
Hrvatska
Radimo, putujemo, bilježimo
U Egiptu dvaput … do sada

Stručni predavač iz ETK Centra za razvoj kompetencija, Željko Škalec, nositelj CTT+ certifikata (Certified Technical Trainer) te certifikata za datacom tečajeve E1 i E2 pozvan je u dva navrata ove godine održati dva tečaja za polaznike iz tvrtke Telecom Egypt: Datacom Networking i IP Networking.
Dojmova je pregršt …

Prvi put

Kada sam u lipnju ove godine prvi put putovao u Egipat nije mi to bilo prvo putovanje, ali sam prvi put imao mogućnost posjetiti jednu arapsku zemlju fantastične povijesti stare više tisuća godina. Kada je avion sletio u Kairu zabljesnuo me pustinjski pijesak oko piste, sve je bilo žuto.
Cijeli Egipat ima preko 70 milijuna stanovnika koji su uglavnom nastanili područje uz Nil i deltu. Kairo ima skoro 20 milijuna stanovnika, a Aleksandrija gotovo 5 milijuna. Aleksandrija je dugačka, bolje uređena od Kaira i smještena uz 30 kilometara pješčanih plaža. Pravi turistički centar Egipta na Mediteranu kamo svi hrle u vrućim ljetnim mjesecima. Ovdje se miješaju četiri stare kulture: egipatska, grčka, rimska i arapska.

Drugi dan ujutro po dolasku u hotelskom holu sam čekao kompanijski auto Ericsson Egypta i naučio svoju prvu lekciju o Egiptu: dvadeset minuta znači uvijek sat i dvadeset minuta. No dobro, konačno sam došao do prave zgrade kroz ludo kaotični promet Kaira, kad tamo sljedeće iznenađenje: Nihal Salem nije kolega kako sam mislio, već kolegica na mjestu projekt menadžera. Zatim sam ustanovio da su iz Dublina poslani krivi studentski materijali za Datacom Networking tečaj. Srećom na računalu uvijek imam elektronske kopije tako da je bilo moguće tijekom noći napraviti nove materijale (800 stranica svaki) za ni više ni manje nego 22 polaznika tečaja. I tako je krenulo … prvi put. Telecom Egypt ima gotovo 55 tisuća zaposlenih, koliko i cijeli Ericsson, pa sad izračunajte koliko imamo posla tamo.

Dočekalo me je, dakle, 22 polaznika tečaja, uglavnom osoblje za održavanje na telefonskim centralama. Izuzetno dragi ljudi, mediteranskog mentaliteta, uvijek nasmiješeni. Veoma dobro su primili CTT+ način predavanja s mnogo interakcije, testova, pitanja i odgovora.

Prvi boravak u Egiptu pamtit ću po posjetu Giza piramidama. Ali kako!? Na konju prema savjetu mog vozača. Prvo jahanje u životu kroz djelić pustinje sve do tri velike piramide (Keops, Kefren, Mikerinus) koje se uzdižu 145 metara uvis i predstavljaju najveće egipatske građevine. Pored toga uspio sam prije polijetanja aviona posjetiti i čuveni Egipatski muzej s tisućama izložaka od kojih su najpoznatiji oni iz grobnice faraona Tutankamona.

Drugi put

Međutim, nije ovdje kraj priče, jer sam nedugo zatim dobio još jednu ponudu da održim iste tečajeve u kolovozu. U međuvremenu se desio teroristički napad u Sharm el Sheikhu na Sinajskom poluotoku koji pripada Egiptu. Ovaj put sam bio malo uznemiren i počeo sam proučavati Pravilnik o putovanjima u rizične zemlje.

Drugi posjet Egiptu je bio daleko opušteniji, jer sam poznavao prilike i gradove. Stoga sam ovaj put više pažnje posvetio Aleksandriji koju sam prošao uzduž i poprijeko. Turistički sam obišao Kom el Shukafa katakombe, Pompejev stup, Qaitbai citadelu, Abu el Abbas džamiju, Montazah vrtove i Equestrian klub s čistokrvnim arapskim konjima. U Kairu sam uspio pogledati i džamiju Muhamed Ali te vojni muzej. Egipat je vrlo bogata zemlja, jer ima naftu (litra benzina stoji 1 kunu), vodu (Nil), more, turizam, povijest, vojsku, pustinju, poljoprivredu, gospodarstvo. Nisam još posjetio Aleksandrijsku knjižnicu, El Alamein, Sharm el Sheikh, Hurghadu, Luxor, Asuan i još 105 piramida. Uz toliko toga za obići, svakako ću se u Egiptu ponovno naći.