Ljudi su poput dragog kamena koji u svom prirodnom stanju izgleda poput običnog kamena i kao takav nema veliku vrijednost. Tek nakon obrade, brušenja i poliranja, on zablista. Tako i ljudi, tek onda kada "izbruse" svoje ponašanje i način ophođenja prema drugima dobiju svoju pravu vrijednost.
Etično ponašanje u poslovnom okruženju nikada, zapravo, nije isključivo stvar kompanije, uprave ili vašega neposrednoga rukovoditelja. Ključna karika u lancu pravila koje podrazumijeva poslovni bonton svatko je od nas. Naime, samo mi možemo u radu jedni drugima iskazati poštivanje, biti dosljedni u prihvaćanju odgovornosti te svoje aktivnosti i ponašanje prilagoditi poslovnim ciljevima koji su pred nama.
U razmatranjima različitih aspekata suvremenoga poslovnoga okruženja u većini pristupa poštivanje suradnika, prihvaćanje odgovornosti i usmjerenost na rezultate ističu se kao temeljni postulati etičnoga ponašanja.
To je teorija. A što kaže praksa? U rukavu čuvamo niz isprika za slučajeve kada se ogriješimo o ta temeljna pravila: Pa i svi drugi to čine. Ma, nitko to neće niti primijetiti. I moj šef to radi. Nemam sada vremena da o tomu brinem. To i nije moj posao. Bit će to dovoljno dobro. Neka pravila smišljena su da bi se kršila.
I tako svakoga radnoga dana "ukrademo" malo ovdje, malo ondje. Naizgled neprimjetnim snižavanjem standarda kojima se rukovodimo u radu zapravo ugrožavamo sveukupni kompanijin učinak. Stoga u svemu što radimo, bez obzira na subjektivni doživljaj važnosti ili beznačajnosti trenutačne aktivnosti, moramo na umu imati da je poštivanje ljudi i odgovorni, profesionalni pristup temelj na kojemu stoji realizacija zajedničkih, odnosno, kompanijinih ciljeva, ali i naših osobnih težnji.
Kada uzmemo u obzir i to da je etično ponašanje u radnoj sredini jedan od bitnih preduvjeta za postizanje poslovne izvrsnosti, nikakva "krađa" tada ne dolazi u obzir. Nije stoga čudno što su poštivanje suradnika i kupaca, profesionalnost u obavljanju radnih zadaća te ustrajnost u ostvarivanju planiranih ciljeva temeljene vrijednosti Ericssonove korporativne kulture. Postizanje poslovne izvrsnost je, naime, jedan od najvažnijih korporacijinih ciljeva, a do njega se doći može isključivo etičnim ponašanjem.
Znati što etično ponašanje u poslovnom okruženju podrazumijeva i uistinu se etično i ponašati na svom radnom mjestu dvije su različite stvari. Poznata je ona stara - lakše je reći nego učiniti. Valja, dakle, ustrajati na tomu da u svemu što radimo dosljedno primjenjujemo principe profesionalnosti i brige za naše suradnike, kupce i poslovne partnere.
Pripremila J. Lončar