Metafore su lingvističke slike koje se temelje na odnosu sličnosti dvaju objekata ili ideja, odnosno, dvaju područja smisla.
Već su antički teoretičari utvrdili ne samo pravila dobrog sastavljanja, tj. kompozicije književnog djela, nego i niz postupaka kojima se postiže bolji učinak usmenog i pismenog izražavanja. Danas takve odlike izričaja nazivamo mikrostrukturama jezika, a tradicionalan im je naziv (stilske) figure.
Među njima je najpoznatija metafora koja se često opisuje kao skraćena poredba. Navodim ih nekoliko iz novinskih članaka: "monetarna politika je Ahilova peta gospodarstva", opetovano "plaćanje dugova nerentabilnih tvrtki je Sizifov posao", "politika gubi bitku s vremenom" jer "vrijeme nezaustavljivo curi", "brak INE i MOLA prepolovit će troškove", trgovina ima status "pepeljuge", zatim pišu da je oglašavanje pomoglo tiskovnim medijima da "poboljšaju svoju financijsku krvnu sliku", a da jači euro (u odnosu na dolar) "masakrira izvoz i ubija ono malo nade u oporavak gospodarstva u euro zoni".
Autor članka, dakle, kaže da je monetarna politika ranjiva i slaba kao peta u Ahileja, najvećeg helenskog junaka u Homerovoj Ilijadi, plaćanje dugova loših tvrtki je isto tako uzaludan posao kao i Sizifovo nošenje kamena, vrijeme curi kao pijesak u pješčanom satu; dobra krvna slika dokaz je dobrog zdravlja, pa je poboljšano financijsko stanje živopisno izjednačeno s dobrim zdravljem.