Search
Hrvatska
Ericsson uvodi novi stil leadershipa 
Novi način (ruko)vođenja za novi svijet telekomunikacija

Stalnim razvojem internih kompetencija, među njima i onih liderskih, Ericsson se nastoji održati na mjestu vodećega globalnoga isporučitelja telekomunikacija

 

Nakon pokretanja inicijative Naš način rada (Our Ways of Working) u sklopu koje se unutar Ericssonove grupe, koja obuhvaća kakvih stotinu i četrdeset lokalnih kompanija širom svijeta, promoviraju ključni korporacijini ciljevi i strategije te potiču zaposlenici na profesionalni i predani rad usmjeren na postizanje planiranih rezultata, Ericsson sada kreće u novu sveobuhvatnu akciju jačanja svojih internih snaga: pokreće inicijativu Naš način vođenja (Our Ways of Leading). Uz redefinirana pravila poslovanja u telekomunikacijama pokazalo se nužnim redefinirati i pravila vođenja korporacije. Ericsson je, dakle, pronašao novi odgovor na pitanje: Kako na suvremen i efikasan način voditi korporaciju?

 

Zadnjih petnaestak godina u Ericssonu se uloga leadera sagledavala s četiri aspekta: upravljanje poslovanjem, razvoj kompetencija, timski rad i inovativnost. Uz novu poslovnu klimu i sve brži tempo razvoja u telekomunikacijama i način vođenja se, međutim, mora mijenjati, zaključili su Ericssonovi stratezi i kreatori korporativne poslovne politike.

 

Osmišljen je stoga novi sustav leadershipa u kojemu su ključne tri dimenzije: vođenje ljudi (people leadership), vođenje organizacija (organizational leadership) te strateško vođenje (thought leadership). U prvom slučaju riječ je o definiranju osobnoga odnosa menadžera prema svakom suradniku, bez obzira na to radi li se o odnosu organizacijske podređenosti, nadređenosti ili o ravnopravnom položaju u organizaciji. Druga dimenzija Ericssonovoga poimanja leadershipa definira primjeren odnos menadžera prema timu koji predvodi, odnosno, njegovu ulogu u organizaciji. Da bi bio uspješan Ericssonov menadžer morat će pokazati sposobnosti motiviranja, komuniciranja te stvaranja klime u timu za maksimalno iskorištavanje sinergijskoga efekta. Treća dimenzija Ericssonovoga sustava leadershipa odnosi se na sposobnost procjenjivanja dugoročnih trendova te sposobnost sagledavanja mogućih izazova na odabranom poslovnom putu.

 

Taj novi program predstavljen je na ovogodišnjoj Ericssonovoj Globalnoj konferenciji menadžera, na kojoj je zaključeno da on od Ericssonovih menadžera zahtijeva još više znanja iz područja suvremenoga menadžmenta te još veću učinkovitost u vođenju timova. To je, međutim, nužno želi li se švedski telekomunikacijski gigant održati na vodećem mjestu na svjetskom tržištu.

 

S novim modelom leadershipa, najavljuju u Ericssonu, svi menadžeri u korporaciji upoznat će se kroz niz programa usavršavanja tijekom 2006. godine. Bit će to složena i dugotrajna akcija, no nužna u Ericssonovu nastojanju da u svom djelovanju na svjetskom tržištu dosegne razinu poslovne izvrsnosti.

 

Budući da djeluje u skladu s Ericssonovim korporativnim standardima i poslovnim politikama i u Ericssonu Nikoli Tesli uskoro će se detaljnije govoriti o ovoj temi. I ne samo govoriti. U ovom trenutku konkretne akcije usklađivanja s korporacijom već su u pripremi.


J. Lončar