Search
Hrvatska
Moj djelić svemira 
Tempo, tempo, tempo

"Radite kao da vam ne treba novac. Volite kao da vas nikada nitko nije povrijedio. Plešit kao da vas nitko ne gleda". Ovi se životni naputci pripisuju Marku Twainu. Ne znam je li Mario Ravić upoznat s tim naukom slavnoga američkog pisca, ali znam da živi u skladu s njima. Inače, Mario je Service Account menadžer u odjelu Podrška prodaji usluga u jedinici za Usluge Ericssona Nikole Tesle, trenutačno je pri kraju s poslijediplomskim studijem na Fakultetu elektrotehnike i računarstva, tečno govori tri svjetska jezika, iza sebe ima dvoipogodišnje iskustvo rada u Ericssonu u Austriji, u zadnje vrijeme često ga se može sresti u šetnji sa sinčićem Grgurom koji nema još niti godinu dana, a u njegovom djeliću svemira pregršt je iznenađenja, pa ... čitajte.

Kada

a) se malo bolje pogleda, Mario je oduvijek volio izazove. Možda to zvuči kao klišej, ali u njegovom slučaju to je jednostavno tako. Kao dijete je baš volio ono što se u toj dobi smatra teškim disciplinama - matematiku, recimo. U svemu što radi postavlja si visoke ciljeve. A i za to eto primjera. Razmišljajući o svom okruženju i onom što u životu želi biti i raditi pomislio je kako je znanje stranih jezika jedan od preduvjeta za ostvarenje njegovih planova. Stoga je tijekom prve godine studija na Fakultetu elektrotehnike i računarstva, smjer telekomunikacija, odlučio istodobno pohađati satove engleskoga, njemačkoga i talijanskoga kako bih već prije stečeno znanje tih jezika upotpunio. Bio je to popriličan zalogaj za jednoga brucoša, no uspio je i "izvući" prvu godinu studija i završiti sve upisane tečajeve jezika.

 

b) mu se osmijehnula prilika da radi u Austriji Mario nije niti trenutka razmišljao hoće li tu ponudu prihvatiti ili ne. E, tu se pokazalo kako je ulaganje vremena i truda u učenje jezika bila dobra odluka. Radio je na projektu za mobilkom Austria, a posao se protegnuo na dvije i pol godine. Iskustva koja je tada stekao i danas su veoma vrijedna. Trenutačno se bavi uslugama upravljanja mrežom (Managed Services). Riječ je o veoma zanimljivom području koje se na telekomunikacijskom tržištu velikom brzinom probija prema mjestu najprofitabilnije usluge u branši. Naime, operatori uz orijenataciju na svoje osnovno područje poslovanja uslugu održavanja i upravljanja mrežom sve češće kupuju od isporučitelja telekomunikacijskih rješenja. To je za njih povoljnije i učinkovitije rješenje no da se sami tim poslom bave.

 

c) je prije otprilike pet godina počeo raditi u Ericssonu Nikoli Tesli krenuo je od područja integracije sustava. Dakle, usluge su mu bile "suđene" od prvoga radnoga dana. Izgleda da su usluge i Mario dobra kombinacija budući da on može veoma brzo i precizno prepoznati što kupac želi, a njegov analitični pristup omogućuje mu da od postojećih varijanti jednako brzo i precizno iznađe odgovarajuće rješenje. Kolege s kojima na tim poslovima surađuje majstori su ovoga našega zanata te je s njima pravo zadovoljstvo raditi. Mario naročito voli kada ima priliku raditi s nekim tko se je u poslu, kao i on, spreman dati 100%. Ne voli odustajati i u "utrkama" ne sudjeluje zbog sudjelovanja samog, već da bi pobijedio. Veoma mnogo truda morao je uložiti u to da nauči prihvaćati poraze. Shvatio je da mjera znanja, posvećenosti realizaciji zadatka, profesionalnosti i ustrajnosti ne mora odgovarati mjeri konačnoga učinka. No, s vremenom je shvatio da su problemi kao smjerokazi: ako nešto ne možeš ostvariti na jedan način, sigurno postoji neki drugi put koji će te dovesti do cilja. Na nama je "samo" da ga se dosjetimo

Premda

a) su telekomunikacije industrija u kojoj se veoma cijeni timski rad, Mariova dosadašnja iskustva govore o velikoj važnosti kreativnosti i individualizma. On misli da uspješan tim u suvremenoj organizaciji čine uspješni pojedinci. Svi timovi u kojima je dosada radio bili su sačinjeni od profesionalaca koji su vrlo dobro razumjeli svoje poslovno okruženje, koji su bili svjesni svoje uloge u poslovnom procesu i koji su na nju bili ponosni te su konstruktivno pristupali svakoj fazi zajedničkoga jasno definiranoga posla. Raditi u takvom okruženju pravo je zadovoljstvo, a u odjelu Podrška prodaji usluga, kaže Mario, svoj profesionalni prisup vole začiniti dobrim humorom, pa se radi u opuštenoj atmosferi. Svi članovi toga tima uvjerili su se da su rezultati tako još bolji.

 

b) se možda nekome učini neobičnim za inženjera elektrotehnike, kada se želi opustiti Mario - kuha. Gastronomija je njegova velika ljubav. Pri tom ne može odrediti što mu je važnije: razičiti mirisi, okusi hrane ili vizualni efekti - sve je važno.

 

c) se to možda podrazumijeva, jer u telekomunikacijama nema opstanka bez učenja, Mario ističe kako rado uči, a nastoji usavršiti svoje znanje i izvan područja telekomunikacija. U skoroj budućnosti planira upotpuniti kompetencije pohađajući neki od poslovnih programa.

 

d) se s njime "susrećemo" svakoga dana na radnom mjestu ne znamo dovoljno o Nikoli Tesli, tvrdi Mario. Stoga je on poželio to nadoknaditi te je pročitao sjajnu knjigu Marka Seifera "Biografija genija". Za prepotučiti.

Svakako

a) bi volio naučiti svirati trubu. Jazz je njegova vrsta muzike i drago mu je što je danas sve popularniji uz nekoliko sjajnih američkih ženskih vokala na sceni. Početi svirati trubu u tridesetim godinama života nije prekasno - za taj je instrument važno imati dobro razvijena pluća. Možda neće biti Dizzy Gillespie, ali zna da će uživati u svakom savladanom tonu.

 

b) u životu valja prihvatiti sve što nam on donosi s one lijepe strane. Ona uvijek postoji, samo je mi baš uvijek nismo sprenmi vidjeti. Tako barem misli Mario. On nastoji sve doživjeti pozitivno. Kada mu je liječnik zbog problema s kralježnicom preporučio plivanje, pretvorio je to u svoj mali redoviti ritual vježbe i zadovoljstva, a kako je bez društva sve teže, jednom tjedno zajedno s kolegama s posla dijeli taj svoj hobi. Tako je naučio da nam život vraća ono što u njega uložimo.

 

J. Lončar