Stoga ne čudi da se Ericsson priprema za novu strategiju prodaje u kojoj će usluge imati posebno mjesto. U Ericssonu Nikoli Tesli također se osjeća trend tržišnih promjena. O tome najbolje svjedoči činjenica da udio usluga u ukupnom prihodu od prodaje ETK u 2005. godini čini 42 posto. Stoga smo za ovaj broj "Komunikacija" zamolili za razgovor Srećka Leprija, direktora organizacijske jedinice Usluge. Zanimalo nas je što je trenutačno u poslovnom fokusu stručnjaka ove organizacijske jedinice i u kojoj se mjeri pripremamo za nadolazeću budućnost.
"Komunikacijske usluge su svakako važno područje u pronalaženju puta za rast prometa fiksnih i mobilnih operatora, tim više jer broj korisnika u razvijenim zemljama ne raste više tako brzo kao prije", kaže Srećko Lepri.
"Stručnjaci naše organizacijske jedinice pružaju potporu KAM-vima naše kompanije u ponudi cjelovitih komunikacijskih rješenja ETK kupcima na domaćem i inozemnim tržištima. U zadnje vrijeme, uz domaće tržište, najviše radimo u Bosni i Hercegovini te Bjelorusiji. Dio naših stručnjaka angažiran je i na projektima za Ericssonove kupce, nastavlja direktor Usluga.
Riječ je o uslugama u području fiksne i mobilne telefonije, a zadnjih godina sve je veći broj usluga koje dajemo poslovnim korisnicima. Kako se granica između suvremenih sustava lagano briše možemo govoriti i o sistemskoj integraciji za koju imamo i znanja i iskustva.
Uz usluge podrške koje smo ugovorili sa svim našim kupcima, a koje otvaraju put bitnog poboljšanja odnosa s našim partnerima, kao i Network Roll Out usluge, unatrag nekoliko mjeseci angažirani smo i na novim poslovima koje su ugovorili naši KAM-ovi. Riječ je o održavanju kompletne mreže (Field Maintenance -Managed Services) za mobilnog operatora TELE2 Hrvatska na području cijele zemlje, prvom takvom ugovoru u Hrvatskoj te prvom ugovoru o pružanju usluga održavanja mobilne mreže u srednjoj Europi. Tu je i ugovor s INOM o davanju konzultantskih usluga za funkcioniranje njihova komunikacijskog poslovnog sustava", kaže naš sugovornik.
"Ulazimo pomalo i u segment Managed Servisa, što je svjetski trend, a radi se o ugovorima prema kojima bismo pružali usluge našim partnerima uz istodobno zapošljavanje njihovih stručnih timova na tim poslovima. Na taj način očekujemo povećanje efikasnosti i profitabilnosti poslovanja.
U djelokrug rada naše organizacijske jedinice spada i Centar za razvoj kompetencija. Centar se bavi ponajprije izobrazbom kupaca. Pri tome do izražaja dolazi veliko iskustvo naših stručnjaka s terena koji, zajedno s predavačima, obavljaju praktične vježbe s polaznicima seminara.
S obzirom na kontinuirani porast obujma posla stalno zapošljavamo nove ljude i bilježimo umjereni rast. Do sredine 2006. Usluge su imale 151 zaposlenog, a očekujemo da ćemo se do kraja ove godine povećati za još 5 do 6 stručnjaka. Zapošljavamo mlade ljude koji su netom završili fakultet, ali i bivše radnike ETK koji se vraćaju s rada u inozemstvu. Na taj način ostvarujemo dobar spoj iskustva i entuzijazma mladosti. Iako je većina naših stručnjaka visokoobrazovana, na razini kompanije naša organizacijska jedinica ima najviši postotak zaposlenih srednje stručne spreme, čak jednu trećinu. Iako naši tehničari prate nove trendove i stječu dodatna znanja, dio poslova je nerijetko repetativan, posebno kada je riječ o usluzi Field Operations Managed Services, obrazložio je direktor Usluga."
Multimedija je već ovdje
"Kako se komunikacijske tehnologije stalno unaprjeđuju i mijenjaju mogu reći da smo već sada zakoračili u eru mreža nove, četvrte generacije, velikih kapaciteta i mogućnosti pružanja multimedijskih usluga. Pripremili smo se za tu budućnost usvajanjem znanja i kompetencija za mnoštvo usluga .
Što kvalitetnije radimo, postižemo bolje rezultate i dobivamo veće povjerenje naših kupaca. Kvaliteta našeg rada je u znanju, iskustvu, brzini, te savjesnom i otvorenom odnosu prema poslovnim partnerima. Stručnjaci koji se bave područjem komunikacijskih usluga oduvijek su "na prvoj liniji fronte" prema kupcima i važni su sastavni dio izgradnje ukupnog imidža kompanije. Uz zadovoljne kupce naš je cilj imati i zadovoljne zaposlenike jer su oni najbolji ambasadori ETK. Pri tome ne mislim da zadovoljstvo proističe samo iz visine plaće jer su uvjeti rada i dobra atmosfera na poslu također važni sastavni dijelovi ukupnog zadovoljstva. Zbog stalnog globalnog pritiska na cijene, posebnu brigu vodimo o troškovnoj učinkovitosti. Smatram važnim da nas kupci prepoznaju kao ponosnog i troškovno racionalnog partnera te da nikada ne djelujemo bahato", zaključio je Srećko Lepri.
D. Kovačević