Search
Hrvatska
ETK Usluge 
Davanje usluga – stjecanje povjerenja

Kako se granica između suvremenih sustava briše u središte pozornosti dolazi sistemska integracija za koju imamo i znanja i iskustva.

 

Prema najnovijim predviđanjima broj mobilnih telefonskih veza do kraja 2007. godine doseći će brojku od tri milijarde, objavila je međunarodna GSM udruga (GSM Association). Izraz "mobilna telefonska veza" odabran je zato jer ima korisnika koji imaju više od jednog mobilnog telefona. S porastom broja mobilnih telefonskih veza u svijetu, raste i globalna potreba za postojećim komunikacijskim aplikacijama i uslugama te se ubrzava razvoj novih.


Stoga ne čudi da se Ericsson priprema za novu strategiju prodaje u kojoj će usluge imati posebno mjesto. U Ericssonu Nikoli Tesli također se osjeća trend tržišnih promjena. O tome najbolje svjedoči činjenica da udio usluga u ukupnom prihodu od prodaje ETK u 2005. godini čini 42 posto. Stoga smo za ovaj broj "Komunikacija" zamolili za razgovor Srećka Leprija, direktora organizacijske jedinice Usluge. Zanimalo nas je što je trenutačno u poslovnom fokusu stručnjaka ove organizacijske jedinice i u kojoj se mjeri pripremamo za nadolazeću budućnost.

 

"Komunikacijske usluge su svakako važno područje u pronalaženju puta za rast prometa fiksnih i mobilnih operatora, tim više jer broj korisnika u razvijenim zemljama ne raste više tako brzo kao prije", kaže Srećko Lepri.

 

"Stručnjaci naše organizacijske jedinice pružaju potporu KAM-vima naše kompanije u ponudi cjelovitih komunikacijskih rješenja ETK kupcima na domaćem i inozemnim tržištima. U zadnje vrijeme, uz domaće tržište, najviše radimo u Bosni i Hercegovini te Bjelorusiji. Dio naših stručnjaka angažiran je i na projektima za Ericssonove kupce, nastavlja direktor Usluga.


Riječ je o uslugama u području fiksne i mobilne telefonije, a zadnjih godina sve je veći broj usluga koje dajemo poslovnim korisnicima. Kako se granica između suvremenih sustava lagano briše možemo govoriti i o sistemskoj integraciji za koju imamo i znanja i iskustva.


Uz usluge podrške koje smo ugovorili sa svim našim kupcima, a koje otvaraju put bitnog poboljšanja odnosa s našim partnerima, kao i Network Roll Out usluge, unatrag nekoliko mjeseci angažirani smo i na novim poslovima koje su ugovorili naši KAM-ovi. Riječ je o održavanju kompletne mreže (Field Maintenance -Managed Services) za mobilnog operatora TELE2 Hrvatska na području cijele zemlje, prvom takvom ugovoru u Hrvatskoj te prvom ugovoru o pružanju usluga održavanja mobilne mreže u srednjoj Europi. Tu je i ugovor s INOM o davanju konzultantskih usluga za funkcioniranje njihova komunikacijskog poslovnog sustava", kaže naš sugovornik.

 

"Ulazimo pomalo i u segment Managed Servisa, što je svjetski trend, a radi se o ugovorima prema kojima bismo pružali usluge našim partnerima uz istodobno zapošljavanje njihovih stručnih timova na tim poslovima. Na taj način očekujemo povećanje efikasnosti i profitabilnosti poslovanja.


U djelokrug rada naše organizacijske jedinice spada i Centar za razvoj kompetencija. Centar se bavi ponajprije izobrazbom kupaca. Pri tome do izražaja dolazi veliko iskustvo naših stručnjaka s terena koji, zajedno s predavačima, obavljaju praktične vježbe s polaznicima seminara.


S obzirom na kontinuirani porast obujma posla stalno zapošljavamo nove ljude i bilježimo umjereni rast. Do sredine 2006. Usluge su imale 151 zaposlenog, a očekujemo da ćemo se do kraja ove godine povećati za još 5 do 6 stručnjaka. Zapošljavamo mlade ljude koji su netom završili fakultet, ali i bivše radnike ETK koji se vraćaju s rada u inozemstvu. Na taj način ostvarujemo dobar spoj iskustva i entuzijazma mladosti. Iako je većina naših stručnjaka visokoobrazovana, na razini kompanije naša organizacijska jedinica ima najviši postotak zaposlenih srednje stručne spreme, čak jednu trećinu. Iako naši tehničari prate nove trendove i stječu dodatna znanja, dio poslova je nerijetko repetativan, posebno kada je riječ o usluzi Field Operations Managed Services, obrazložio je direktor Usluga."

 

Multimedija je već ovdje
"Kako se komunikacijske tehnologije stalno unaprjeđuju i mijenjaju mogu reći da smo već sada zakoračili u eru mreža nove, četvrte generacije, velikih kapaciteta i mogućnosti pružanja multimedijskih usluga. Pripremili smo se za tu budućnost usvajanjem znanja i kompetencija za mnoštvo usluga .


Što kvalitetnije radimo, postižemo bolje rezultate i dobivamo veće povjerenje naših kupaca. Kvaliteta našeg rada je u znanju, iskustvu, brzini, te savjesnom i otvorenom odnosu prema poslovnim partnerima. Stručnjaci koji se bave područjem komunikacijskih usluga oduvijek su "na prvoj liniji fronte" prema kupcima i važni su sastavni dio izgradnje ukupnog imidža kompanije. Uz zadovoljne kupce naš je cilj imati i zadovoljne zaposlenike jer su oni najbolji ambasadori ETK. Pri tome ne mislim da zadovoljstvo proističe samo iz visine plaće jer su uvjeti rada i dobra atmosfera na poslu također važni sastavni dijelovi ukupnog zadovoljstva. Zbog stalnog globalnog pritiska na cijene, posebnu brigu vodimo o troškovnoj učinkovitosti. Smatram važnim da nas kupci prepoznaju kao ponosnog i troškovno racionalnog partnera te da nikada ne djelujemo bahato", zaključio je Srećko Lepri.

 

D. Kovačević