Search
Hrvatska
Riječ predsjednice, mr. sc. Gordane Kovačević 
Ericsson kreće u novi tržišni proboj

Pobjeđuju oni koji uočavaju prilike i koji ih znaju iskoristiti mijenjajući se pri tomu onoliko koliko je potrebno da bi se te prilike maksimalno iskoristile.

 

Ono što je trenutačno hit tema cijelog Ericcsona, a za što interes pokazuje i cjelokupna svjetska javnost, moglo bi se svesti na nekoliko riječi - Ericsson se pozicionira za daljnji rast. S iskustvom koje korporacija ima i iz godina koje je karakterizirala kriza u telekomunikacijskoj industriji, danas kada je ta industrija u novom zaletu i stalnim transformacijama, Ericsson je pred novim izazovima u prilagodbama svoje poslovne strategije. Naučili smo važnu lekciju, kaže predsjednik korporacije Carl-Henric Svanberg: Pobjeđuju oni koji uočavaju prilike i koji ih znaju iskoristiti mijenjajući se onoliko koliko je potrebno da bi se te prilike maksimalno iskoristile. Stoga aktulna Ericssonova poslovna poruka glasi da je tajna uspjeha u tome da se nikada ne smije biti zadovoljan. Da bismo ostali uspješni moramo se mijenjati, a potom se moramo mijenjati još više.

 

Poštujući to načelo Ericsson je odredio pet područja na koje se u ovom trenutku valja posebno usredotočiti. Prvo, korporacija mora raditi na osnaženju svojih potencijala kako bi u svim komunikacijskim aspektima, s kraja na kraj mreže, postala prepoznata kao svjetski lider. Potom se valja usredotočiti na razvoj kompetencija u području širokopojasnih mreža. Treće područje u fokusu je povećana kompetitivnost u istraživanju i razvoju. Ericsson također treba postati prisutniji na globalnom softverskom tržištu. I konačno, treba iskoristiti poslovne mogućnosti koje se otvaraju na tržištima s trenutačno niskim prosječnim prihodom po korisniku, odnosno na tržištima s velikim potencijalom za rast.

 

Pridodamo li ovim strateškim postavkama tri temeljna područja djelovanja na kojima Ericsson gradi svoj poslovni uspeh - snažna mrežna infrastruktura, komunikacijske usluge i multimedijalna komunikacijska rješenja - dobivamo matričnu osnovu kurentne korporativne strategije koja će u mnogočemu odrediti lice i naličje Ericssonovih aktivnosti u skoroj budućnosti. To će se, naravno, odraziti i na poslovanje naše kompanije koja djeluje prilagođavajući se korporativnim odrednicama, ali ujedno ih i oplemenjujući vlastitim iskustvima i uvjetima u svom neposrednom i regionalnom poslovnom okruženju.


Bilo bi pogrešno misliti da je dovoljno samo slijediti korporativnu poslovnu strategiju, odnosno kretati se u okvirima zadanog. Ericsson Nikola Tesla uvijek je promišljao kako na najbolji način to što je zajednički okvir upotpuniti i oplemeniti onim što je naša dodana vrijednost i ulog da hrvatska kompanija bude pozitivan primjer u cijelog korporaciji, a da istodobno ostvari dugoročni rast i razvoj na dobrobit svih svojih zainteresiranih skupina.


Dobro znamo da pobjednike od gubitnika najčešće razlikuje brza prilagodba tržišnim trendovima. Zato je sasvim razumljivo da Ericsson, koji prednjači na globalnom tržištu suvremenih komunikacija u više segmenata, stoga najavljuje novi organizacijski ustroj koji će biti implementiran početkom iduće godine. Cilj je iskoristiti poslovni zamah koji je korporacija imala u zadnje dvije godine te se u ovom povoljnom trenutku prestrojiti za daljnji rast. Riječ je o Ericssonovom odgovoru na nova kretanja u industriji koja ukazuju na sve češća i sve neočekivanija udruživanja različitih sudionika, pa čak i donedavnih oštrih konkurenata, te na nove sve sofisticiranije zahtjeve krajnjih korisnika. "Sada kada nam dobro ide moramo poduzeti korake kako bi tako i ostalo", izjavljuje Carl-Henric Svanberg najavljujući novi korporativni ustroj koji će poslužiti kao platforma daljnjega Ericssonovoga poslovnoga jačanja.

 

Ono čega smo mi u Ericssonu Nikoli Tesli itekako svjesni jest činjenica da to što smo dio globalne priče i u njoj imamo svoje obveze i odgovornosti ne umanjuje našu odgovornost prema svim ciljanim skupinama za promišljanje scenarija strateškog rasta i razvoja te uspješnost poslovanja hrvatske kompanije. Zato sustavno poduzimamo korake koji nam osiguravaju budući rast. Drugim riječima, repozicioniranje prema snažnijoj sistemskoj integraciji, multimedijskim rješenjima i ponudi usluga te povećanje kvalitete i troškovna činkovitost naših istraživačko-razvojnih aktivnosti postaju naši prioriteti. O konkretnim mjerama bit će u doglednoj budućnosti neizostavno više govora.