Search
Hrvatska
UPOZNAJMO ZNAKOVE NA AMBALAŽI 
Ambalaža, otvorena knjiga puna zanimljivosti

Napisima o znakovima na ambalaži želimo pridonijeti boljoj informiranosti naših čitatelja o toj tematici. Namjera nam, međutim, nije opisati sve znakove i tumačiti sve poruke koje se mogu naći na ambalaži, pa će kraj, kao kod vještih režisera, ostati otvoren i pružiti mogućnost novih nastavaka.

«Ekološke boje»

Simpatičan znak kojim proizvođač upozorava potrošača da je u proizvodnom procesu koristio "ekološke boje" za svoj proizvod. Očito bi negdje trebalo pojasniti značenje pojma "ekološke boje", budući da se danas pojam "ekološki" koristi bez kriterija za sve i svašta.

«Zec»

Uz sliku zeca stoji natpis "Not tested on animals", znači da posljedice primjene proizvoda nisu ispitivane na životinjama. Teško čitljiv tekst na ambalaži ne daje odgovor na logično pitanje kako je i na kome proizvod ispitan.

«Vegetarijanski proizvod koji nije testiran na životinjama»

Na nekim proizvodima možemo naći poruku "Vegetarijanski proizvodu koji nije testiran na životinjama". I ova tvrdnja potiče dodatna pitanja. Ako nije testiran na životinjama, je li uopće ispitano njegovo djelovanje na čovjeka? To što je naglašeno da je poizvod vegetarijanski, zapravo biljnog porijekla, djeluje marketinški privlačno i daje sigurnost, no ipak treba biti oprezan. Poznato je da su ljudi sve više alergični na pojedine biljne sastojke.

«Klinički provjereno»

Ovaj proizvođač upozorava kupca da je njegov proizvod klinički provjeren. Ni tu nije jasno što to znači. Znatiželjni potrošač može pitati u kojoj klinici, kada i na kome je ispitan, kakvi su rezultati ispitivanja, gdje su objavljeni, itd.

«Zemlja»

Ovaj proizvođač poručuje da njegov proizvod ne sadrži CFC ili kloro-fluoro-ugljikove spojeve koji ostećuju ozonski sloj. Proizvođač očekuje da će savjestan potrošač koji vodi brigu o okolišu prepoznati i nagraditi njegove napore i brigu za okoliš i kupiti njegov proizvod.

«Šuma» i «ECF»

Tko zna kako bi protumačili ove znakove na proizvodu i što je proizvođač želio poručiti! Ni pretraživači web adresa nisu bili od neke pomoći.

«Bio» i «Eko»

Mnogi proizvođači prehrambenih proizvoda i napitaka na svojim proizvodima ističu "Bio" i "Eko" oznake uz dodatno objašnjenje o organskom uzgoju ili ekološkom uzgoju, ekološkoj poljoprivredi i slično. O pojedincu ovisi hoće li ovim porukama vjerovati ili će ipak željeti provjeriti što stoji iza poruke.

Pozdrav svijetu znakova

Već ovaj skroman izbor ukazuje na bogat i maštovit svijet znakova na ambalaži. Što utječe na odluku potrošača da kupi neki proizvod? Hoće li i u kojoj mjeri na tu odluku utjecati slikovne i tekstovne poruke na ambalaži proizvoda? Najbolje je krenuti od sebe. Prisjetimo se špijunskih filmova i činjence da je posuda s odpadcima važan izvor informacija o svakom čovjeku. Prevrćući ambalažni otpad i gledajući oznake na ambalaži saznajemo mnogo o nečijim prehrambenim navikama, što voli popiti i grickati, o zdravstvenom stanju, higijenskim navikama i o tomu koje kozmetičke proizvode koristi. Čak možemo procijeniti nečiji odnos prema okolišu.

 

D. Bačun