Search
Hrvatska
Ericsson u Hrvatskoj testirao svoje nove principe leadershipa 
Dvanaest Ericssonovh koraka prema izvrsnom leadershipu

Dobra tržišna pozicija može se osvojiti i održati tek promišljenim, hrabrim, umješnim i ljudima odanim vodstvom.

 

Ericsson je daleko odmakao na putu poslovne izvrsnosti te s postulatima na kojima gradi svoju strategiju izvrsnosti usklađuje i način vođenja. Predstavljamo korporativnu viziju izvrsnoga vodstva u dvanaest koraka.

 

Biti lider u turbulentnom svijetu ICT industrije znači vidjeti dalje od drugih, znači prepoznati jednostavan način da se razriješi složeni problem, znači dobro komunicirati, znači biti energičan, znači imati hrabrosti ugrabiti priliku kada se ukaže - znači biti eriksonovac. Kakva je Ericssonova koncepcija suvremenoga leadershipa? Korporacija je nedavno objavila dvanaest ključnih karakteristika po kojima je pravi vođa prepoznatljiv. One su grupirane u tri osnovne skupine: vođenje ljudi (koje obuhvaća vođenje primjerom, generiranje energije, komunikaciju i svakodnevnu kontrolu učinka), vođenje organizacije (koje obuhvaća pojednostavnjivanje, mobiliziranje, poslovnu izvrsnost, usmjerenost na ciljeve) te vođenje promišljanjem (koje obuhvaća sposobnost razumijevanja konteksta, prihvaćanje izazova, sposobnost prepoznavanja prilika i dosljednost u usklađenosti s korporativnim vrijednostima).

 

No, ovo je samo teorija. A praksa? Gdje su u praksi vidljivi konkretni učinci ovoga Ericssonovoga koncepta leadershipa? Kompaniji Ericsson Nikola Tesla pripala je čast kao prvoj lokalnoj organizaciji u Grupi testirati ga u sklopu dvodnevne radionice organizirane na Sljemenu sredinom listopada koju je vodio korporativni strateg Stephen Newman, koji je u korporaciji odgovoran za programe usavršavanja izvršnih rukovoditelja.


Tijekom radionice u kojoj su sudjelovali kompanijini menadžeri i ključni stručnjaci pokušalo se odgovoriti na pitanje gdje i kako svaka od karakteristika koje čine Ericssonov koncept leadershipa nalazi svoju konkretnu primjenu u našoj kompaniji. Pri tomu je jasno naglašeno da je svih dvanaest karakteristika jednako važno, bez iznimke. To znači da Ericssonovi menadžeri u svakoj od karakteristika moraju pokazati maksimum. Cilj je ambiciozan, no u sve konkurentnijem ICT okruženju rigorozno insistiranje na visokoj kvaliteti vodstva jedini je način da se uspije. Riječ je o jasnim i univerzalnim principima ponašanja koji su usklađeni s današnjim globalnim poslovnim svjetonazorom i čija primjena, kako je pokazala i sljemenska radionica, ima dalekosežne posljedice na imidž organizacije i njen poslovni uspjeh.

 

U korporativnim materijalima koji su razmatrani tijekom radionice objašnjava se zašto je Ericsson prišao redefiniranju svojih postavki leadershipa: Tijekom zadnjih petnaest godina Ericsson je definirao leadership na jedan te isti način. Upravljanje poslovanjem, razvoj kompetencija, timski rad i inovativnost činili su okosnicu toga modela koji je dugo trajao, možda i duže no što je uobičajeno, i koji je korporaciju održao na vodećoj tržišnoj poziciji. No, suvremeno poslovno okruženje iziskuje okvir koji će biti primjereniji današnjem brzom tempu, kompetitivnosti i potrebi da u svemu budemo izvrsni. Ove navedene četiri karakteristike, međutim, nisu u novom konceptu leadershipa napuštene - one i dalje imaju važnu ulogu u ostvarivanju kvalitetnoga vodstva. Međutim danas se pozornost premjestila prema odlikama koje u dinamičnom poslovnom okruženju otvaraju više šansi za uspjeh. Ericssonovi stratezi procijenili su stoga da je sada pravi trenutak da se lansira novi koncept leadershipa koji će, prvo, bolje odražavati ono što je potrebno da bi se ostvario rast poslovanja i, drugo, biti razumljiv i lako primjenjiv u svim dijelovima organizacije.

 

Zaključci radionice organizirane u Hrvatskoj potvrdile su da su ta dva nužna uvjeta za učinkovitu implementaciju koncepta u cijeloj korporaciji zadovoljeni te je procijenjeno kako će Ericsson Nikola Tesla usklađivanjem s novim načinima vođenja koje propisuje korporacija ostvariti niz poboljšanja u poslovanju.

 

J. Lončar

Ericssonov koncept leadershipa u dvanaest koraka:
  • vođenje primjerom
  • generiranje energijekomunikacija
  • svakodnevna kontrola učinka
  • pojednostavnjivanje
  • mobiliziranje
  • operativna izvrsnost
  • usmjerenost na ciljeve
  • sposobnost razumijevanja konteksta
  • prihvaćanje izazova
  • sposobnost prepoznavanja prilika
  • dosljednost u usklađenosti s korporativnim vrijednostima