Razvoj novih poslovnih modela prati sve zahuktalije i međusobno povezane procese globalizacije (koji unosi zajedničke standarde rada i života u sve više zemalja svijeta) i internetizacije (koji je uzeo maha u gotovo svim područjima ljudske djelatnosti). Poslovanje se danas sve više oslanja na strateško marketiranje usluga i proizvoda. To također vrijedi i za industriju informacijsko-komunikacijskih tehnologija u kojoj djelujemo. Visoke kvalitetne tehnologije se danas uzimaju zdravo za gotovo jer je većina isporučitelja svjesna da se samo uz zadovoljavanje rigoroznih standarda može opstati na tržištu. Ono po čemu se proizvodi danas najviše razlikuju su načini na koje zadovoljavaju potrebe kupaca. Upravo zbog toga strateški marketing iskače u prvi plan.
Suvremeni marketing, međutim, također su dotakli globalizacijski i internetizacijski procesi te je on daleko odmakao od puke usredotočenosti na prodaju proizvoda i usluga. Dobro marketiranje danas podrazumijeva prepoznavanje interesa, potreba i želja kupaca te njegovanje partnerskoga odnosa s njima. Dobar marketing danas nije gutač sredstava jer je smanjenje operativnih troškova jedan od modusa opstanka u suvremenom poslovnom svijetu. Suvremeni marketing je fleksibilan, društveno odgovoran i usmjeren na održivi razvoj poslovanja. Suvremeni marketing je multidisciplinaran, a posebno ako je riječ o ICT industriji koja sama po sebi počiva na sinergiji znanja iz različitih područja. Zvuči složeno - i jest. Ali je istodobno i veoma važno za postizanje poslovnoga uspjeha. Dobar marketing je ono što u eri Interneta i mobilnih komunikacija na vagi konkurentnosti donosi prednost.
Upravo stoga Ericsson Nikola Tesla pokreće uz postojeće aktivnosti u ovom segmentu i program Marketinško repozicioniranje i inovacije koji će u svojoj realizaciji zahtijevati sudjelovanje svih dijelova naše organizacije. Cilj nam je kreirati učinkovit integrirani marketinški plan koji će s različitih aspekata obuhvatiti naše poslovne aktivnosti te tako kompaniji osigurati prednost u tržišnoj utakmici. Moramo znati što tržište traži, moramo u pravom trenutku, na pravom mjestu i na pravi način znati ponuditi svoje usluge i proizvode, moramo otvoriti nove putove za kvalitetniju interakciju s našim kupcima te strukturirati naše aktivnosti tako da osiguramo preduvjete za rast poslovanja u budućnosti, a sve u skladu sa strategijom kompanije.
Ericsson Nikola Tesla posjeduje veliku količinu znanja u ICT području, i to ne samo onih usko tehničkih, strukovnih, već i znanja o cjelokupnom ICT okruženju, trendovima, načinima rada, poslovnim metodama i modelima, kupcima … Vrijeme je da ta znanja još više udružimo i iskoristimo sinergijski efekt koji će iz toga proizići kako bismo u uvjetima koje nam nameće današnje kolebljivo tržište održali svoju čvrstu poziciju. Pri tomu ne smijemo zanemariti naše potencijale u području inovacija koji će nam pomoći u otkrivanju kraćega, bržega i lakšega puta do naših ciljeva.
Oči svih interesnih strana koje su uključene u rad naše kompanije - zaposlenika, dioničara, kupaca, dobavljača i društvene zajednice - uprte su istom pravcu, prema povećanju naše tržišne konkurentnosti i razvoju poslovanja koji se na njoj temelji. Kvalitetnim strateškim marketingom koji se oslanja na naše inovativne kapacitete nastojat ćemo stoga unaprijediti naše djelovanje kako bismo zadovoljili ta očekivanja.
Mr. sc. Gordana Kovačević