S obzirom na strateško opredjeljenje Ericssona Nikole Tesle na rast u ovome području, 2005. godine oformljen je kompanijski program pod nazivom Usluge upravljanja mrežom (Managed Services) kojeg vodi mr.sc. Saša Vojvodić, zamjenik direktora jedinice za Usluge u Ericssonu Nikoli Tesli koji nam je više rekao o aktivnostima u ovome segmentu poslovanja.
- Možete li nam malo pobliže objasniti na koji način osiguravate realizaciju usluga upravljanja mrežom?
- Programski model rada je optimalan. Ako se radi o implementaciji novih funkcionalnosti, pretpostavka je da će one iziskivati modificiranje ustaljenih poslovnih procesa. U tom smislu, nerijetko je potreban angažman i interakcija različitih entiteta kompanije, pa projektni, tj. programski pristup omogućava jednostavniju komunikaciju, implementaciju potrebnih poslovnih prilagodbi i konačnu realizaciju postavljenih ciljeva.
- U kojoj je mjeri program povezan s globalnim Ericssonovim aktivnostima?
- Korporacija Ericsson ima razvijene modele i procese koji opisuju usluge upravljanja mrežom te veliko iskustvo u primjeni. Uz 10-godišnje iskustvo, Ericsson je od 2002. godine službeno objavio preko 100 ugovora posredstvom kojih trenutno poslužuje preko 65 milijuna krajnjih korisnika (korisnici posluživani uslugom hostinga nisu uključeni u broj korisnika, op. a.). Uz angažman na lokalnom i internom području, članovi programskog tima: Željko Salopek i Mario Ravić angažirani su i na izradi uslužnih rješenja u Srednjoj Europi. Na lokalnom planu trenutno realiziramo usluge u operatorskom segmentu, poput terenskog održavanja Tele2 infrastrukture, kao i u segmentu poslovnih korisnika, spomenimo samo naš angažman u INA-i.
- S obzirom na to da je Ericsson Nikola Tesla također poslovni korisnik, na koji je način dotični model iskorišten u kući?
- Već je od ranih početaka razvoja uslužne jedinice definiran interni način isporuka usluga održavanja i upravljanja našom telekomunikacijskom strukturom. Nadogradnja postojećih procesa i usluga rezultirala je osiguranjem proširenih ICT funkcionalnosti (kao što su na primjer MX-ONE IP telefonija, mobilni korisnik, PA PC, EriCall, RACOM rješenje). Realizirano je i proširenje ICT kapaciteta, povećanje brzine prijenosa podataka, kao i transparentnije kolanje informacija. Navedeno osigurava kvalitetan temelj povećanju poslovne efikasnosti uz smanjeni ukupni trošak vlasništva. Dakle, i u ovako uređenoj sredini bilo je prostora za poboljšanja.
- Kako vidite daljnji razvoj u području upravljanja mrežama?
- Kada se govori o uslugama upravljanja, ključne riječi su povjerenje i vjerodostojnost jer te kvalitete određuju i utječu na dug i kvalitetan odnos između pružatelja usluge i kupca. Siguran sam da Ericsson Nikolu Teslu naši klijenti vežu upravo uz te odlike i da će se u situacijama koje će ih motivirati za stupanje u područja upravljanja mrežom oslanjati na naš know-how. Trend na telekomunikacijskom tržištu pokazuje da ova vrsta usluga tek doživljava svoju potvrdu i da će u godinama pred nama biti sigurno još dosta govora o njima.
S. Marušić