Search
Hrvatska
Usluge upravljanja mrežom 
Efikasnije korištenje vlastitih ICT resursa

Kada se govori o uslugama upravljanja, ključne riječi su povjerenje i vjerodostojnost jer te kvalitete određuju i utječu na dug i kvalitetan odnos između pružatelja usluge i kupca.

Usluge upravljanja mrežom sve su zanimljivije operatorima i poslovnim korisnicima širom svijeta budući da im nude povećanje prihoda i smanjenje ukupnog troška vlasništva uz predvidiv rizik. Povećava se profitabilnost i stječe konkurentska prednost na tržištu. Operatori i poslovni korisnici koji razmišljaju o uslugama upravljanja mrežom nisu ograničeni na jedan model i jedan pristup realizacije usluge, već im se nudi mogućnost potpuno prilagođene usluge njihovom modelu poslovanja. Postoji niz motiva zbog kojih se klijenti odlučuju upravljanje nad svojim mrežama i uslugama povjeriti pružateljima usluga, ali za sve je klijente zajedničko da gledaju na krajnji financijski ishod koji treba biti povoljniji nego kad bi sami obavljali taj posao. Rezultat korištenja ovih usluga je i efikasnija prilagodba uslužnoga portfelja klijenta zahtjevima tržišta, čime se osiguravaju uvjeti za vrhunsku isporuku usluga krajnjim korisnicima.


S obzirom na strateško opredjeljenje Ericssona Nikole Tesle na rast u ovome području, 2005. godine oformljen je kompanijski program pod nazivom Usluge upravljanja mrežom (Managed Services) kojeg vodi mr.sc. Saša Vojvodić, zamjenik direktora jedinice za Usluge u Ericssonu Nikoli Tesli koji nam je više rekao o aktivnostima u ovome segmentu poslovanja.

 

- Možete li nam malo pobliže objasniti na koji način osiguravate realizaciju usluga upravljanja mrežom?


- Programski model rada je optimalan. Ako se radi o implementaciji novih funkcionalnosti, pretpostavka je da će one iziskivati modificiranje ustaljenih poslovnih procesa. U tom smislu, nerijetko je potreban angažman i interakcija različitih entiteta kompanije, pa projektni, tj. programski pristup omogućava jednostavniju komunikaciju, implementaciju potrebnih poslovnih prilagodbi i konačnu realizaciju postavljenih ciljeva.

 

- U kojoj je mjeri program povezan s globalnim Ericssonovim aktivnostima?


- Korporacija Ericsson ima razvijene modele i procese koji opisuju usluge upravljanja mrežom te veliko iskustvo u primjeni. Uz 10-godišnje iskustvo, Ericsson je od 2002. godine službeno objavio preko 100 ugovora posredstvom kojih trenutno poslužuje preko 65 milijuna krajnjih korisnika (korisnici posluživani uslugom hostinga nisu uključeni u broj korisnika, op. a.). Uz angažman na lokalnom i internom području, članovi programskog tima: Željko Salopek i Mario Ravić angažirani su i na izradi uslužnih rješenja u Srednjoj Europi. Na lokalnom planu trenutno realiziramo usluge u operatorskom segmentu, poput terenskog održavanja Tele2 infrastrukture, kao i u segmentu poslovnih korisnika, spomenimo samo naš angažman u INA-i.

 

- S obzirom na to da je Ericsson Nikola Tesla također poslovni korisnik, na koji je način dotični model iskorišten u kući?


- Već je od ranih početaka razvoja uslužne jedinice definiran interni način isporuka usluga održavanja i upravljanja našom telekomunikacijskom strukturom. Nadogradnja postojećih procesa i usluga rezultirala je osiguranjem proširenih ICT funkcionalnosti (kao što su na primjer MX-ONE IP telefonija, mobilni korisnik, PA PC, EriCall, RACOM rješenje). Realizirano je i proširenje ICT kapaciteta, povećanje brzine prijenosa podataka, kao i transparentnije kolanje informacija. Navedeno osigurava kvalitetan temelj povećanju poslovne efikasnosti uz smanjeni ukupni trošak vlasništva. Dakle, i u ovako uređenoj sredini bilo je prostora za poboljšanja.

 

- Kako vidite daljnji razvoj u području upravljanja mrežama?


- Kada se govori o uslugama upravljanja, ključne riječi su povjerenje i vjerodostojnost jer te kvalitete određuju i utječu na dug i kvalitetan odnos između pružatelja usluge i kupca. Siguran sam da Ericsson Nikolu Teslu naši klijenti vežu upravo uz te odlike i da će se u situacijama koje će ih motivirati za stupanje u područja upravljanja mrežom oslanjati na naš know-how. Trend na telekomunikacijskom tržištu pokazuje da ova vrsta usluga tek doživljava svoju potvrdu i da će u godinama pred nama biti sigurno još dosta govora o njima.

 

S. Marušić

Ključne riječi: fleksibilnost, dostupnost, analitičnost

Ericssonov telefonski sustav MX-ONE™ je IP PBX sustav utemeljen na poslužiteljima i operativnom sustavu Linux. Uz MX-ONE mogu se koristiti IP telefoni kao i analogni, digitalni i mobilni telefoni, donoseći prednosti fiksno-mobilne i glasovno-podatkovne konvergencije. Bez obzira o kojem je uređaju riječ - radi li se o smartphoneu ili desktop računalu - zaposlenici će vidjeti isti zaslon i imati iste funkcionalnosti.

 

Uslugom mobilni korisnik na PBX sustavu MX-ONE, mobilni se GSM/3G telefon logički integrira u PBX sustav čime preuzima funkcionalnost uredskog analognog telefona s tonfrekvencijskim biranjem. Za ostale korisnike u centrali mobilni je korisnik baš kao i svaki drugi korisnik te ima mogućnosti koristiti sve uobičajene usluga centrale. To znači da se mogu primijeniti napredne telefonske usluge, a da pozivatelji ne moraju znati kako komuniciraju s mobilnim  korisnikom.

 

MX-ONE Personal Assistant PC (PA PC) je IP temeljeno aplikativno rješenje kojim se mogu ostvarivati i primati pozivi direktno s osobnog računala jednako kao i sa svog uredskog telefona. Potrebna je samo IP veza na korporacijsku mrežu. Zaposlenici tvrtke mogu telefonirati iz glavnog ureda, iz udaljenog ureda ili od kuće preko VPN podatkovne veze. Korištenjem IP telefonije preko korporacijske LAN/WAN mreže djelatnicima se omogućava pristup istim telefonskim funkcijama kao da su u uredu, a istovremeno se i snižavaju troškovi telefoniranja.

 

EriCall je poslovna aplikacija praćenja, statističke obrade i analitike telekomunikacijskog prometa. Poslovno je pomagalo pri racionalizaciji korištenja ICT resursa. Sastoji se od nekoliko modula i potpuno je distribuirane arhitekture, koja se u potpunosti prilagođava korisniku prema lokacijama i broju korisnika, kao i poslovnim procesima te troškovnim ciljevima poslovnog objekta.