Search
Hrvatska
37. međunarodni sajam informacijske tehnologije, telekomunikacija i novih medija 
INFO 2005

Od 8. do 12. studenoga u Zagrebu se održao INFO 2005, prema tvrdnji Zagrebačkog velesajma, "najvažniji poslovni događaj i vodeća marketinška platforma ICT branše u jugoistočnoj Europi". Na sajmu je nastupilo 270 izlagača iz 19 zemalja. Sajam je obilježio izostanak nekih od najvažnijih izlagača prošlih godina te je bio manji nego ikada prije. Izlagačima se, uz vlastitu promociju na izložbenom prostoru, nudila mogućnost sudjelovanja u brojnim konferencijama, radionicama i seminarima s aktualnim temama.

Svečano otvaranje

Na svečanosti koja je održana u Kongresnoj dvorani Zagrebačkoga velesajma uglednicima se najprije obratio Davorin Spevec, direktor Zagrebačkog velesajma koji je naglasio značaj ovogodišnje grupe sajmova i ukratko predstavio plan događanja. Nakon njega uslijedilo je izlaganje Nadana Vidoševića, predsjednika Hrvatske gospodarske komore koji je naglasio ulogu sajmova u edukaciji posjetitelja i veliku važnost znanja za Hrvatsku.

 

U nastavku se prisutnima obratio doc. dr. sc. Dragan Primorac, ministar znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske koji je istaknuo da je naša zemlja odabrala put znanja te naveo niz činjenica koje to potkrepljuju, od sudjelovanja u europskim znanstvenim projektima do informatizacije škola i e-mail adrese za svakog učenika. Ministar je posebice naglasio značaj know-howa te mogućnost profitabilnog poslovanja na temelju znanja koja stvaraju hrvatska poduzeća. Potom je ministar proglasio sajamske priredbe Info, Interliber i Educa-Plus otvorenim. Među uzvanicima je bio i bard hrvatske književnosti, Dragutin Tadijanović, koji se uzvanicima obratio srdačnim riječima.

Nastup kompanije

U sklopu sajma, izložbeni prostor Ericssona Nikole Tesle nalazio se, već tradicionalno, u paviljonu 8a. Ove godine se kompanija usredotočila na najsuvremeniji Ericssonov telefonski sustav MX-ONE. Na našem su izložbenom prostoru tijekom Info sajma boravili stručnjaci Ericssona Nikole Tesle, Roman Miklenić, Marin Lerman i Igor Bartolić, koji su zainteresirane posjetitelje uputili u izloženi MX-ONE, u potpunosti IP utemeljeni PBX sustav baziran na poslužiteljima. Na izložbenom prostoru na plazma monitorima prikazivani su video materijali o Ericssonovim rješenjima iz područja poslovnih sustava, kao i o Ericssonovim aktivnostima iz područja društvene odgovornosti.


Naše izložbeno mjesto posjetio je ministar Dragan Primorac, delegacija Zagrebačkog velesajma te niz uglednih gostiju iz gradske i državne uprave među kojima su bili zagrebački gradonačelnik Milan Bandić, predsjednica Gradske skupštine Tatjana Holjevac, kao i Miroslav Kovačić, državni tajnik Središnjeg državnog ureda za e-Hrvatsku i njegova zamjenica, dr. sc. Diana Šimić. Izložbeno mjesto posjetio je i Nadan Vidošević, predsjednik Hrvatske gospodarske komore te niz poslovnih partnera.


Dodjela priznanja izlagačima za uspješnost nastupa na priredbama Info - Interliber - Educa Plus održana je u petak, 11. studenoga u dvorani Brijuni. Naša je kompanija dobila Priznanje za dizajn i Kristalnu skulpturu za najvišu razinu oblikovanja i najbolje ideje u rješavanju izložbenog prostora koje je, od Juraja Centnera, pomoćnika direktora Zagrebačkog Velesajma, preuzela Jasna Glavaš, Event Manager. Posebno priznanje i kristalnu skulpturu za visoku razinu ukupnoga nastupa dobio je HT - Hrvatski Telekom.

Aktivnosti na INFO sajmu

Info 2005 je poslovne dane, 8. i 9. studenoga tematski obilježio. Konferencija pod nazivom e-Government Day održana je 8. studenog u suradnji sa Središnjim državnim uredom za e-Hrvatsku. Konferencija je predstavila rješenja nastala u projektu informatizacije javne uprave koja su na putu ostvarenja ključnog cilja Programa e-Hrvatska 2007., a to je stvaranje europske suvremene javne uprave na usluzi njezinim građanima. Među predstavljenim rješenjima obuhvaćena su područja e-Pravosuđa, e-Zdravstva, e-Uprave i e-Poslovanja. U okviru programa e-Hrvatska 2007. pokrenuto je ukupno 38 projekata usmjerenih informatizaciji hrvatskog društva. Središnji državni ured za e-Hrvatsku tom je prigodom iskazao namjeru da i ubuduće barem jednom godišnje organizira okupljanje ovakve vrste.

 

Telecom Day upriličen je 9. studenoga i sadržavao je niz raznih događanja s temom promjena na domaćem telekomunikacijskom tržištu: Toga dana održan je i okrugli stol na temu Tržište telekomunikacijskih usluga u RH pod pokroviteljstvom Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka RH. Tijekom Telekom dana proslavljena je i deseta godišnjica CARneta.

 

CARNet je na sajmu predstavio svoj novi projekt povezivanja osnovnih i srednjih škola u svoju mrežu. Na ovaj način CARNet će se koncentrirati i na pružanje konkretnih informacijskih servisa. Ovim povezivanjem školama će se omogućiti stvaranje korisničkih računa za učenike i zaposlenike te korištenje e-mail sandučića (bez ograničenja na veličinu) za svaki pojedini račun, a škole će dobiti i prostor za izradu i smještaj web stranica. U planu je i pokretanje i korištenje e-learning modela (LMS), protokola za razmjenu datoteka (FTP) te središnjeg on-line sustava za testiranje znanja. U okviru ovogodišnjeg sajma održala se i INOVA 2005, 30. Hrvatski salon inovacija s međunarodnim sudjelovanjem, što je bila odlična prilika za susret hrvatskih inovatora i poduzetnika s inozemnom kolegama.

 

Od ostalih događanja navodimo Info Start-Up Forum u suradnji s Fakultetom elektrotehnike i računarstva iz Zagreba, koji je bio usmjeren na poticanje poduzetničkog duha u ICT branši, te 8. konferenciju o call centrima uz pokroviteljstvo i suorganizaciju Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka RH. Multimedia & Photo Show, posjetiteljima je prikazao novosti iz svijeta multimedije, a Infoplaybox je postala već tradicionalna multimedijska igraonica koja je i ove godine privukla mlade posjetitelje.

 

S. Marušić


 

QUO VADIS, INFO?

Komentar iz prve ruke: Jasna Glavaš, kompanijski Event Manager

 

Svake jeseni još i prije no što INFO otvori svoja vrata za posjetitelje, smrzavajući se u kapi i rukavicama na jesenjoj ledenoj i vjetrovitoj mikroklimi paviljona 8a, dok čekam oživljavanje obične analogne telefonske linije na izložbenom prostoru Ericssona Nikole Tesle, uvijek se iznova pitam: "Kamo to već godinama ide INFO?"

 

I dok se organizatori još u pripremnom periodu zaklinju da je već prevladana donja točka infleksije, čak i krajnje benevolentna analiza svake naredne sezone pokazuje da derivacija krivulje općega dojma ove potencijalno važne manifestacije ima negativan predznak. Povremeno iz silazne putanje iskoči poneki usamljeni impuls, poput aktualnoga pojavljivanja e-Hrvatske u nama susjednoj hali, ali i dalje krajnje nedovoljno za poboljšanje višegodišnjeg slabog prosjeka. Pred kraj petodnevnog ispita izdržljivosti, u nedopustivo (pre)tijesnom suživotu između R&D kompanija i bučnih kioska s prodajom CD-a i pržilica, već se gotovo svi izlagači osjećaju kao sestre na intenzivnoj s pacijentom u terminalnoj fazi bolesti.
Čini se da je ipak došlo pravo vrijeme za pitanje:"Treba li zbog nekoliko mogućih komentara na temu kompanijskog nepojavljivanja na INFO sajmu utrošiti silno vrijeme i novac… Možemo li postići više izborom vlastitoga mjesta i vremena za promociju i druženje?"

 

Možda za kompaniju znanja pravi odgovor leži u onoj poznatoj matematičkoj mozgalici o istinoljubivom i lažljivom bratu. Oni, našavši se na raskrižju moraju odgovoriti na pitanje: "Što bi tvoj brat rekao - kojim putem treba ići?" A ispravna reakcija je, pogađate, izabrati onaj drugi put. Hoće li sve malobrojniji preostali izlagači odabrati sličnu taktiku? Barem dok uprava Zagrebačkoga velesajma i organizatori Info sajma sami sebi, a i nama, ne odgovore suvislo na pitanje: Quo vadis, Info?"