Search
Hrvatska
ETK programi i projekti: Partnering 
Što znači biti partner Ericssona Nikole Tesle

Ericsson kao predvodnik na globalnom tržištu informacijsko-komunikacijskih tehnologija djeluje u skladu s visokim standardima kvalitete, koje slijedi i naša kompanija, pa se pokazalo potrebnim definirati procese i kriterije zasnivanja partnerstava s drugim kompanijama.

 

Kada su početkom ove godine na razini kompanije definirani ključni programi i projekti Marija Kalačić Živković, rukovoditeljica odjela za rješenja u fiksnim mrežama u jedinici za Marketing, rješenja kupcima i podršku prodaji imenovana je voditeljicom Partnering programa. On je pokrenut kako bi se pregledno i jasno definirali preduvjeti koje dobavljači Ericssona Nikole Tesle moraju ispuniti kako bi stekli naziv kompanijinoga partnera te kako bi se cijeli proces otvaranja partnerstva i partnerske suradnje sa svim kompanijama odvijao u skladu s točno preciziranim standardima.

 

Ericsson Nikola Tesla suvremena informacijsko-komunikacijska rješenja osigurava kupcima na mnogobrojnim tržištima Srednje i Istočne Europe, Srednjega istoka i Afrike. Razumljivo je, s obzirom na šarolikost kultura i društveno-gospodarstvenih uvjeta u kojima naši kupci djeluju, da su njihova očekivanja i zahtjevi vezani uz informacijsko-komunikacijske sustave i usluge koje im naša kompanija isporučuje različiti. Kako bi, dosljedno svojoj strategiji u čijemu središtu je kupac i zadovoljavanje njegovih potreba, naša kompanija bila u mogućnosti ispuniti te specifične zahtjeve, svoju listu usluga i proizvoda dopunjava pojedinim rješenjima partnerskih kompanija. No, kako Ericsson kao predvodnik na globalnom tržištu informacijsko-komunikacijskih tehnologija djeluje u skladu s visokim standardima kvalitete, koje slijedi i naša kompanija, pokazalo se potrebnim bolje definirati procese i kriterije zasnivanja partnerstava s drugim kompanijama.

 

Za kvalitetniju suradnju

U veljači ove godine pokrenut je stoga poseban program čija je zadaća razrješavanje ovih pitanja, a na njegovo čelo stala je Marija Kalačić Živković koja komentira:

 

"Ime Ericsson u cijelomu svijetu, pa i na ovim našim prostorima, stoji za vrhunsku kvalitetu i pouzdanost u ponudi informacijsko-komunikacijskih rješenja koja predstavljaju zadnju riječ tehnike. Slijedom toga mnoge kompanije s ponosom ističu kako surađuju s Ericssonom. Naša kompanija, kao članica Ericssonove grupe, pak želi djelovati maksimalno usklađeno s korporativnim strateškim odrednicama i direktivama. Tomu je valjalo prilagoditi i način suradnje s našim brojnim dobavljačima, među kojima samo neki zadovoljavaju kriterije za stjecanje naziva partnera. Zbog toga je na razini kompanije pokrenut program u sklopu kojega se trudimo uspostaviti konkretne i precizne odrednice potrebne za uspostavljanje obostrano korisnih, kvalitetnih partnerstava s kompanijama s kojima surađujemo u nastupu prema našim kupcima na svim našim tržištima,  domaćim i inozemnim. Uzmemo li u obzir širinu naše ponude proizvoda i usluga te broj tržišta na kojima djelujemo shvatit ćemo kako je riječ o veoma zahtjevnom i složenom programu koji zadire u gotove sve aktivnosti naše kompanije. Stoga smo nakon otvaranja ovoga programa početkom 2005. poduzeli niz akcija i konzultacija s relevantnim stručnjacima i menadžerima te smo nakon detaljne analize pojedinih primjera i mišljenja definirali prijedlog ETK Partnering procesa koji je trenutačno u fazi usaglašavanja sa svim relevantnim organizacijskim jedinicama. Najveći doprinos u dosezanju toga prvoga značajnijega rezultata u sklopu Partnering programa dali su Siniša Ravlić, menadžer za nabavljanje (Sourcing) i Tihomir Čukman, menadžer za strateška rješenja u području integracije sustava. Sudjelovali su, međutim i brojni drugi kolegice i kolege kojima u ovoj prigodi želim zahvaliti na trudu. Svi su oni u ovomu programu sudjelovali istovremeno obavljajući i druge tekuće radne zadaće te je dragocjen svaki trenutak kojega su programu posvetili. No, definiranjem prijedloga Partnering procesa naš posao nije završen. U ovom trenutku preciznije definiramo odgovornosti u procesu uspostavljanja partnerstava, očekuje nas uređenje baze podataka o našim partnerima a razmatramo i mogućnosti određivanja različitih stupnjeva partnerstava te još mnogo toga."

 

Današnji tržišni trendovi kupca stavljaju u središte suvremenih poslovnih strategija. Ericsson Nikola Tesla uvijek je djelovao u skladu sa strateškim načelima usmjerenim na zadovoljavanje potreba kupaca, rastuću troškovnu učinkovitost i neospornu kvalitetu usluge. Partnering program još je jedna od kompanijinih mjera kojima se takva strategija nastoji oživotvoriti.

 

J. Lončar