Search
Hrvatska
Pitamo zaposlene 
Koliko koristimo mogućnosti rada na informacijskoj autocesti?

U Ericssonu Nikoli Tesli se njeguje mogućnost rada na daljinu u okvirima u kojima to nameće dinamika posla ili, povremeno, kao određena pogodnost koju zaposlenik može koristiti uz prethodni dogovor s menadžerom.

 

Sociolozi kažu da se, uz razvoj mobilnih komunikacijskih tehnologija, ponajprije mobilnoga Interneta, mijenja način rada i predviđaju da će uskoro više od 100 milijuna ljudi u svijetu raditi izvan svojih ureda. Već sada zbog dinamike posla nerijetko radimo kod kuće, na putu, u hotelu, u zemlji ili inozemstvu. Možda bi cinici rekli da teleworking ili rad na daljinu vodi do točke u kojoj se briše granica između radnog i privatnog vremena. Kakve su mogućnosti za ovaj suvremeni oblik rada u našoj kompaniji?

 

S obzirom na vrstu djelatnosti kojom se bavi ETK, strukturu zaposlenih, potpunu informatizaciju poslovnih procesa, izrazito razvijenu komunikacijsko-informacijsku infrastrukturu, činjenicu da je ostvarenje planiranih zadataka na prvome mjestu, a da se organizacija rada može uskladiti s potrebama zaposlenika, te petogodišnju primjenu fleksibilnog radnog vremena, možemo reći da imamo izvrsne preduvjete za primjenu teleworkinga. Prema službenim podacima u našoj kompaniji svi zaposleni imaju mobilne telefone i u sustavu su VIPvpn usluge, u prosjeku na svakog zaposlenika dolazi čak 1,3 osobnih računala, a više od 70% ukupno zaposlenih ima prijenosna osobna računala. Veliki postotak djelatnika korisnici su Racoma, kompanijskog softvera koji osigurava besplatan dostup kompanijskome intranetu, Internetu i zaštićenim kompanijskim podacima, omogućava razmjenu podataka, net-meeting i sl.

 

Nadalje, u kompaniji se njeguje mogućnost rada na daljinu u okvirima u kojima to nameće dinamika posla ili, povremeno, kao određena pogodnost koju zaposlenik može koristiti uz prethodni dogovor s menadžerom. Mogućnost da se povremeno radi maksimalno koncentrirano u tišini doma ima svoje pozitivne strane. Ipak, kontakti s drugim članovima tima u istome projektu, rukovoditeljima ili poslovnim partnerima zahtijevaju da se veći broj radnih dana provodi u kompaniji. Ukupno uzevši, takva organizacija posla pridonosi većoj učinkovitosti i zadovoljstvu zaposlenih.

 

Bez obzira na tehnološku i softversku osnovu te druge objektivne organizacijske pretpostavke koje kompanija osigurava, zanimalo nas je koliko naši zaposlenici realno u svakodnevnoj praksi koriste mogućnosti rada na informacijskoj autocesti. Evo odgovora koji smo dobili u kratkoj anketi.

 

Veća efikasnost, ali i komocija

Krešimir Golub, Account Manager, KAM VIPnet: "Osobno imam pozitivno iskustvo s takvim načinom rada, posebno kada hitno, bez obzira na doba dana ili mjesto gdje se nalazim moram odgovoriti na ponudu kupca. Mislim da teleworking pridonosi efikasnosti, ali i komociji u radu. Iako se uz takve mogućnosti pomalo briše granica između radnog i slobodnog vremena, ne bih se odrekao te prednosti. Ipak u ured dolazim svakoga dana, ako službeno nisam odsutan, a ne radim više dana isključivo od kuće. Moram ipak primijetiti da je dostup datotekama od kuće ili s putovanja, dakle kada niste na Ericssonovoj mreži, ponekad otežan i to stvara poteškoće u brzini obavljanja posla."

 

Stalna dostupnost ima velikih prednosti

Tiana Pribanić, Service Account Manager, KAM HT: "U kompaniju dolazim svakoga dana, jer svakoga jutra imamo sastanak našega tima. Takvi osobni kontakti kao i osobni kontakti s kupcem vrlo su korisni i neizostavni. Stoga nikada ne ostajem kod kuće, osim ako je u pitanju bolest. Tada radim u svom stanu ako to zahtjeva posao, jer bez obzira na okolnosti, svima nam je cilj obaviti posao za koji smo odgovorni. Nerijetko posao obavljam i prije odlaska u ured, rano ujutro, jer tempo rada određuje kupac. Mogućnost teleworkinga doživljavam kao prednost, jer bez obzira što nam se radno vrijeme na taj način produžava, stalna dostupnost ima i svojih pluseva. U suprotnom bih se, recimo, morala ponekad i vratiti s godišnjeg odmora, a ovako mogu biti efikasna iako osobno nisam prisutna u uredu."

 

Mjerljivost rezultata rada najbolji čimbenik kontrole

Sven Potroško, Department Manager, Globalni centar za isporuku usluga: "Veliki sam zagovornik rada na daljinu, a to podržavaju i ljudi s kojima surađujem. Mislim da bismo, uz uvođenje ADSL-a i Racoma via Internet, mogli još bolje koristiti postojeće tehnološke resurse. Teleworking je mnogo rasprostranjenija praksa u zapadnim zemljama pa vjerujem da će to nezaustavljivo postati i kod nas. U GSDC-u bavimo se nadogradnjom usluga za kupce, a to bi se, nerijetko, osim kada se mora otići na sam objekt, moglo obavljati i bez dolaska u kompaniju. Mogućnost rada na daljinu doživljavam isključivo kao prednost koju bi više trebalo koristiti, a bojazan od zloupotreba otpada, jer je strogo mjerljiv rezultat rada najbolji čimbenik kontrole."

 

Pogodnost za zaposlenike kada to posao dozvoljava

Miodrag Božinović, Section Manager, Usluge: "U organizacijskoj jedinici Usluge koristimo pristup centralama na daljinu, posebno u hitnim slučajevima, a naši kupci se nalaze diljem cijeloga svijeta. Kako smo mi "prva fronta" kompanije prema kupcu, moramo biti dostupni 24 sata dnevno. S druge strane, naši stručnjaci su u velikom broju mladi ljudi s malom djecom pa teleworking koristimo ponekad kao oblik rada kada nam to dozvoljava vrsta posla. Ne bojimo se zloupotrebe povjerenja, jer je kvalitetno obavljeni posao i u točno određenom roku najbolja kontrola. Smatram da ćemo u budućnosti u kompaniji još češće koristiti takav oblik rada jer je to trend i u Ericssonovim kompanijama u razvijenim zemljama."

 

Davno izbrisana granica između radnog i slobodnog vremena

Miroslav Končar, Product Manager, Integracija sustava: "Moj posao je vrlo često vezan uz putovanja, pa su avioni, aerodromske dvorane, uredi i konferencijske sale moj uobičajeni radni prostor. Podržavam teleworking jer sam na taj način stalno on line i mogu obavljati poslove bez zastoja. Mana je, međutim, što nerijetko nedostaju potrebni resursi poput Broad Banda ili određenih dokumenta. To su razlozi što se neki moji kolege, pogotovo ako ne stanuju blizu kompanije, radije odlučuju za rad u uredu. Što se tiče brisanja granice između radnog i slobodnog vremena rekao bih da je ona za većinu nas već davno izbrisana, pogotovo ako se radi s kupcima na tržištima koja su u različitim vremenskim zonama.

 

Osobni kontakti nezamjenjivi u timskom načinu rada

Ankica Kosovec-Krželj, rukovoditeljica Marketinga i prodaje za Sjeverozapadnu regiju Ruske Federacije, KAM CIS: "S obzirom na prirodu svoga posla, dosta često radim na daljinu. Mjesečno sam 7 do 10 dana kod svojih ruskih poslovnih partnera i važno mi je da u svakom trenutku imam dostup podacima. Radim dosta i kod kuće, jer se tako lakše mogu koncentrirati budući da tijekom radnog vremena ima dosta sastanaka i razgovora s kupcima. Ipak smatram da bi rad od kuće trebala biti iznimka, a ne pravilo, jer je u timskom radu operativno važno biti na radnom mjestu barem dio dana.

 

D. Kobsa