Search
Hrvatska
Izložbe u Galeriji ETK 
Ingrid Runtić : Od Zagreba do Biokova i natrag

U redovnom ritmu četrnaestodnevne izmjene izložaba u Galeriji ETK, u studenome smo imali prilike upoznati se s dvjema umjetnicama.


Ingrid Runtić, akademska slikarica mlađe generacije koja živi i radi u Beču, u kompanijskom izložbenom prostoru predstavila se s 28 radova, ulja, miješane tehnike, crteža u tušu i ugljenu te drugih tehnika, "zamrznuvši" urbane vedute Zagreba, pejzaže Biokova i Makarske, te izložila aktove i portrete.
"Razvidno je da autorica jasno poznaje i osjeća slikovnu sintaksu i imperative tih, naizgled, običnih motiva koji je zaokupljaju. Njezina specifičnost sadržana je u tome što im se ona podređuje, ne pokušavajući je nadglasati. Ali ih istodobno, svojom dubokom intuitivnom gestom - potezom i izborom materijala - senzibilizira, dajući im tako jednu novu vrijednost", reći će likovna kritičarka mr. sc. Hela Vukadin-Doronjga.

Sjaj stakla i keramike

Krajem studenog ugostili smo u Galeriji ETK i Đurđicu Horvat, keramičarku i skulptoricu, prepoznatljivo ime na hrvatskoj umjetničkoj sceni, na kojoj djeluje već petnaestak godina. Upoznali smo njene radove u staklu i keramici, što je bilo pravo osvježenje i promjena u odnosu na dosadašnje umjetničke izraze.


Svoje keramo-skulpture Đurđica Horvat radi ponajviše u raku-tehnici, starojapanskoj tehnici keramike, koja datira iz 16. stoljeća. Njene unikatne vaze i zdjele različitih dimenzija, njeni anđeli, čuvari kućne sreće i ljubavi, mnogi prigodni pokloni poput Sveta tri kralja (za Božić), servisa za kavu i jelo, te mnoge druge keramičke tvorbe zainteresirale su svakog ljubitelja umjetničke keramike.


Prije četiri godine ova umjetnica posegnula je za staklom, ne samo zbog tehnološke veze s keramikom već i zbog kolorističke ekspresivnosti.


Njen ciklus staklenih skulptura i slika, ponajprije okrenut morskim dubinama i bespućima, svjedoči o čudesnim svojstvima stakla. Ribice Đurđice Horvat slojevito su protkane staklenim plohama i zakrivljenjima murano stakla koja se kroz lom svjetlosnih zraka pretvaraju u modele koji nas nagrađuju bljeskovima podvodne čarolije.


Iz utrobe vatre i visokih temperatura autorica izvlači užarene staklene mase da bi ih hitro modelirala i tako izmaštane morske ljepotice sačuvala za naše poglede i impresije, napisao je jednom likovni kritičar Tonći Šitin.


D. Kovačević