Search
Hrvatska
Tržišna pozicija 
Dobra tržišna pozicija gradi se kvalitetnim partnerstvom s kupcima

BH Telecom, zahvaljujući svojoj visoko razvijenoj servisnoj mreži, izlazi iz okvira klasičnog pružatelja telefonskih mobilnih usluga te postaje pružatelj velikog spektra različitih naprednih usluga. Uz klasične poslovne odnose s pretplatnicima, BH Telecom sada može sklapati poslovne odnose i s partnerima koji nisu tipični telekomunikacijski partneri. Ovakvi partnerski odnosi omogućuju BH Telecomu daljnje proširenje spektra ponuđenih usluga krajnjim korisnicima i kreiranje novih vrijednosti, a partnerima pristup pretplatničkoj bazi korisnika BH Telecom usluga. Konačno, BH Telecom s pravom može reći da prati trendove u telekomunikacijama, ali i uspješno odgovara na sve izazove koje Internet i male IT kompanije predstavljaju svojim modelima poslovanja.

 

Ericsson Nikola Tesla, s druge strane, kao dobavljač tehnoloških rješenja koja omogućavaju telekomunikacijskim operatorima proširenje portfelja usluga, dokazuje još jednom da je spreman saslušati partnere te prilagoditi svako rješenje njihovim potrebama i uspješno ga integrirati u postojeće mrežno okruženje. A uspješna prilagodba ne bi bila moguća bez dobrog poznavanja okruženja u koje se rješenja uklapaju i trendova u telekomunikacijskom svijetu. Jednakovrijedna je i mogućnost prilagodbe rješenja potrebama operatora te posjedovanje znanja za to. Ovime Ericsson Nikola Tesla dokazuje sposobnosti za uspješno vođenje kompleksnih sistem-integracijskih projekata.


Dokaz ovim tvrdnjama su projekti za BH Telecom u sklopu kojih se realizira implementacija platforme za isporuku usluga (SDP - Service Delivery Platform) i platforme mCommerce u mrežu ovoga operatora.

Zajednički do preduvjeta za rast poslovanja

Uvođenjem platforme za isporuku usluga u svoju mrežu, BH Telekom ostvaruje niz prednosti u pružanju usluga i poslovanju te dobiva fleksibilnost kojom može odgovoriti na današnje turbulentno i promjenjivo stanje na tržištu komunikacija. Prije svega, platforma će BH Telekomu, uz otvaranje mreže prema vanjskim davateljima usluga, omogućiti korištenje njenoga punog potencijala. Uz to, vrlo je važan i financijski aspekt ovoga projekta, budući da se njegovom realizacijom uvodi dodatni izvor prihoda za operatora koji sada, uz automatizaciju poslovnih procesa, može uspostaviti nove modele poslovanja s dobavljačima usluga i sadržaja. Još jedna velika prednost nove arhitekture je i jednostavno i brzo uvođenje novih aplikacija, čime se značajno proširuje broj mogućih partnera, koristeći sve prednosti internetskoga načina poslovanja.


Već iz ovoga kratkog opisa vidljivo je da se platforma integrira s gotovo svim elementima u okruženju. Riječ je, dakle, o veoma kompleksnom integracijskom projektu u heterogenoj okolini kojega je moguće realizirati u dogovorenim okvirima jedino uz dobro poznavanje telekomunikacijskih procesa i naprednih informacijskih tehnologija. Također, podrška BH Telecoma bila je presudna za uspješno dovršenje projekta.

Praćenje novih trendova

Uvođenjem platforme mCommerce u BH Telecom okruženje, Ericsson Nikola Tesla dodatno je pridonio unaprjeđenju mreže toga operatora. Platforma mCommerce je cjelovito rješenje koje omogućava kupnju i naplatu roba ili usluga putem novčanih transakcija. Novčane transakcije se mogu klasificirati kao transakcije prema pretplatničkom računu BH Telecoma ili od njega te kao transakcije od korisničkog bankovnog računa ili prema njemu. Primjeri osnovnih usluga koje se nude putem platforme mCommerce su nadopunjavanje korisničkog prepaid računa s postpaida i obratno, nadopuna između dva prepaida ili postpaida, nadopuna prepaida i postpaida s bankovnog računa bankomata ili POS terminala. Ove usluge su korisnicima dostupne putem raznih pristupnih kanala, kao što su SMS, WAP ili USSD (Unstructured Supplementary Services Data).


No, platforma mCommerce nudi i puno više od toga. Integracijom vanjskih dobavljača usluga kao partnera u mCommerce poslovnim procesima, moguće je postići gotovo neslućene mogućnosti poslovnih odnosa. Na primjer, integracija s parking-operatorima, u svrhu plaćanja usluge parkinga putem mobilnih aparata, ali i svim ostalim zainteresiranim partnerima u širokom spektru djelovanja, npr. kino-operateri, cvjećarne, poklon galerije, koji bi mogli nuditi svoje proizvode i usluge putem novih kanala prodaje. Svi sudionici u ovome poslovnom lancu imaju koristi: pretplatnicima se nude nove usluge, vanjski dobavljači otvaraju svoje poslovanje prema jednom velikom (ali i sigurnom) potencijalnom tržištu - pretplatnicima, a BH Telecom sklapa nova poslovna partnerstva, povećava lepezu usluga koje nudi svojim pretplatnicima i klasificira se kao napredan operator koji prati trendove u modernom telekom svijetu.


Važno je napomenuti kontinuirani karakter mCommerce projekta kroz razne faze, u kojima će se postupno uvoditi novi partneri u poslovne odnose, kontinuirano šireći spektar ponuđenih usluga. I s ovoga aspekta je bitna spremnost i sposobnost BH Telecoma da, nakon uspješne implementacije, na najbolji mogući način iskoristi potencijale ovakve platforme u dinamičnom i promjenjivom poslovnom okruženju.

Suradnja se nastavlja

Nastavak uspješne suradnje s BH Telecomom potvrđuje nedavno potpisan ugovor u području tzv. Provisioning usluga. Riječ je o poslu iz područja administriranja sustava, koji će omogućavati BH Telecomu centralizirano i automatizirano administriranje korisnika i usluga, te centralizirani pristup svim korisničkim podacima koji se generiraju u mrežnim elementima BH Telecoma. Kroz ovaj projekt, također se olakšava i ubrzava proces uvođenja i administriranja novih usluga. Naravno, ovo je još jedan BH Telecomov korak prema optimiziranom i visokokvalitetnom mrežnom okruženju. Nakon realizacije ovog projekta, BH Telecom će napraviti značajan novi korak ka optimiziranoj mreži. A Ericsson Nikola Tesla će pak opetovano dokazati svoje kvalitete isporučitelja informacijsko-komunikacijskih rješenja i usluga u kompleksnim sistemsko-integracijskim projektima koji iziskuju sagledavanje šire tehničke i poslovne perspektive.


G. Mrkonjić