Search
Hrvatska
Ericsson objavio rezultate poslovanja u trećem tromjesečju 2005. 
Ericsson sudjeluje u daljnjem rastu svjetskoga telekomunikacijskoga tržišta

Iz Ericssonovoga izvješća o poslovanju tijekom trećega tromjesečja ove godine izdvajamo:

  • Neto prodaja iznosi 3,9 milijardi eura, dok ukupna neto prodaja u prva tri ovogodišnja tromjesečja iznosi 11,3 milijarde eura
  • Neto dobit iznosi 565 milijuna eura, a ukupna neto dobit za prva tri tromjesečja u 2005. iznosi 1,7 milijardi eura
  • Zarada po dionici je 0,04 eura na razini trećega tromjesečja, dok ukupna zarada po dionici u prvih devet mjeseci 2005. iznosi 0,11 eura
  • U svijetu je zabilježeno više od dvije milijarde mobilnih pretplatnika, a predviđanja ukazuju na potencijal za rast na tri milijarde korisnika mobilnih komunikacijskih usluga u svijetu tijekom idućih pet godina

"Poslovanje na svjetskom telekomunikacijskom tržištu nastavilo je rasti u području mobilnih komunikacija, prijenosa podataka i širokopojasnih komunikacija. Prodaja najviše raste na novim tržištima", komentira Carl Henric Svanberg, predsjednik i generalni direktor korporacije Ericsson.


"Tijekom ovogodišnjega trećega tromjesečja u svijetu broj mobilnih korisnika je premašio dvije milijarde, a očekujemo da će taj broj u idućih pet godina doseći i tri milijarde. Rast broja pretplatnika potiču sve konkurentnije cijene te ponuda novih atraktivnih komunikacijskih usluga.


Ericsson i dalje ima status predvodnika u suvremenim komunikacijskim tehnologijama na tržištu. Naša sposobnost da uz poslovnu izvrsnost prednjačimo na tržištu potvrđuje i naš dobar učinak tijekom ovogodišnjega trećega tromjesečja. Naša lista proizvoda i usluga uključuje HSDPA tehnologije, mobilna i fiksna softswitch rješenja te rješenja za višeuslužni podsustav utemeljen na Internet protokolu. Uz takvu ponudu nastavljamo nizati tržišne uspjehe. Posebno ovdje valja istaći rast prodaje usluga, naročito u segmentu usluga upravljanja mrežom. Operatori sve više zanimanja pokazuju za tehnologije utemeljene na Internet protokolu te je Ericsson odlučan u namjeri da se i u tom telekomunikacijskom segmentu dokaže kao vodeći isporučitelj, pa tu usmjeravamo svoja sredstva za istraživanje i razvoj. Interes za IP tehnologije podržava, ujedno, i razvoj fiksnih mreža", obrazlaže Ericssonov čelnik.

Financijski rezultati i tržišna kretanja

Prodaja je tijekom trećega tromjesečja 2005. porasla u odnosu na isto razdoblje prošle godine za 14%, dok je u odnosu na drugo ovogodišnje tromjesečje zabilježen pad od 6%. Neto prodaja iznosi 3,9 milijardi eura, dok ukupna neto prodaja u prva tri ovogodišnja tromjesečja iznosi 11,3 milijarde eura.


Neto dobit iznosi 565 milijuna eura, a ukupna neto dobit za prva tri tromjesečja u 2005. iznosi 1,7 milijardi eura.


Zarada po dionici je 0,04 eura na razini trećega tromjesečja, dok ukupna zarada po dionici u prvih devet mjeseci 2005. iznosi 0,11 eura.


Bruto marža iznosila je 45,2% u trećem ovogodišnjem tromjesečju, što je nešto manje nego u prethodnom tromjesečju. To je posljedica rasta prodaje usluga i puštanja u rad sve većega broja mreža utemeljenih na Ericssonovoj tehnologiji.

 

Novčani tok prije financijskih aktivnosti je negativan i iznosi -117 milijuna eura.

 

Daljnji rast poslovanja u globalnim telekomunikacijama, koji je potaknut rastom broja pretplatnika i rastom prodaje usluga, posebno je izražen na afričkim tržištima. U Africi je broj mobilnih pretplatnika trenutačno veći od 100 milijuna. Prodaja usluga najviše raste na tržištima s razvijenim gospodarstvom. Iz rasta govornoga i podatkovnoga prometa proizlazi potreba za povećanim kapacitetima prijenosa.

 

Tržišna utakmica u kreiranju cijena atraktivnih krajnjim korisnicima sve je oštrija, a to je posebno izraženo u Americi i Zapadnoj Europi. HSDPA sve se snažnije probija na tržištu budući da operatorima osigurava ponudu novih mobilnih usluga koje se odnose na razmjenu multimedijalnih sadržaja, što je posebno zanimljivo poslovnim korisnicima.

 

Što se Ericsonovoga poslovanja na pojedinim tržištima u trećem tromjesečju tiče, valja reći da je ukupna prodaja na zapadnoeuropskim tržištima na istoj razini kao i u istom razdoblju prošle godine te da je prodaja porasla za 8% na području Europe, Srednjega istoka i Afrike, dok je tržišno područje Azija i Pacifik zabilježilo rast prodaje od 20% u odnosu na prošlogodišnje treće tromjesečje. Prodaja u Sjevernoj Americi porasla je čak za 35%. Najznačajniji rast prodaje ostvaren je, međutim, u Latinskoj Americi. On iznosi 40% u odnosu na treće tromjesečje 2004., a rezultat je snažnoga rasta prodaje GSM usluga.

 

Uz poslovne rezultate koje je Ericsson ostvario tijekom trećega tromjesečja ove godine, korporacija je dobro pozicionirana za nastavak uspješnoga poslovanja do kraja ove godine.

 

Kompanijske komunikacije Ericsson Nikola Tesla