Search
Hrvatska
Ericssonov izvještaj o poslovanju tijekom drugoga ovogodišnjega tromjesečja 
Godina je dobro počela


Rast svih ključnih pokazatelja poslovanja

  • Neto prodaja ostvarena u drugom tromjesečju 2007. godine iznosi 5,2 milijarde eura, što je porast od 8% u odnosu na isto razdoblje prošle godine; tijekom prvih šest mjeseci ostvarena je neto prodaja od 9,7 milijarde eura
  • Operativna dobit iznosi 1 milijardu eura u tromjesečju (porast od 12%);  tijekom prvih šest mjeseci ostvarena je operativna dobit od 1,9 milijarde eura
  • Operativna marža je 19,4%
  • Novčani tok od poslovnih aktivnosti iznosi 454,5 milijuna eura u tromjesečju; 952,3 milijuna eura u prvih šest mjeseci o.g.
  • Neto dobit iznosi 692,6 milijuna eura u tromjesečju (porast od 12%), tijekom prvih šest mjeseci ostvarena je neto dobit od 1,3 milijarde eura
  • Zarada po dionici u tromjesečju iznosi 0,04 eura, a u prvih šest mjeseci 0,08 eura

Komentar predsjednika i generalnog direktora Ericssona

Carl-Henric Svanberg u vezi s rezultatima poslovanja korporacije Ericsson u prvom dijelu ove godine kaže:
"Nastavljamo rasti brže nego tržište. U drugom ovogodišnjem tromjesečju ostvarili smo značajan rast prodaje, a posebno dobre prodajne rezultate postigli smo u Aziji i Pacifiku. U Europi, Srednjem istoku i Africi rezultati su također zadovoljavajući, a počela je rasti i prodaja u Americi. Uz pojačani novčani tok marže su ostale stabilne.

U ovom trenutku broj mobilnih pretplatnika dosegao je tri milijarde, što predstavlja veliki uspjeh cijele industrije. Isporuke GSM sustava i usluga su u ovom tromjesečju bile rekordne, a značajno raste prodaja u području mobilnoga i fiksnoga širokopojasnoga prijenosa. Podatkovni promet vrtoglavo raste u okvirima HSPA sustava pod našom kontrolom.

S nekoliko strateških akvizicija dodatno smo ojačali našu tržišnu poziciju, dok je najava ugovora s AT&T operatorom za IP širokopojasnu mrežu našem poslovanju na američkom tržištu dala novi zamah, potvrđujući našu vodeću ulogu u segmentu mreža nove generacije.

Prodaja usluga također raste, a nekoliko značajnih ugovora za upravljane usluge koje smo sklopili u ovom tromjesečju donijet će prihode u drugom dijelu ove godine. Segment multimedijskih sustava i usluga je na samom početku te u tom tijelu očekujemo osciliranje prodaje i marži. Tandberg Television je sada dio naše Grupe, što je ojačalo našu poziciju u ovom perspektivnom segmentu. Kada je riječ o mobilnim telefonima, drago mi je što svi svjedočimo dobrom poslovanju Sony Ericsona u ovom tromjesečju, što je rezultiralo povećanjem njihovoga tržišnoga udjela.

U uvjetima koje nameće trend konsolidacije na globalnom telekomunikacijskom tržištu povećavamo svoju prisutnost i u mobilnim i u fiksnim komunikacijama. Držimo 40% svjetskoga tržišta u području GSM i WCDMA sustava, što potvrđuje naše tehnološko vodstvo u ponudi pristupnih komunikacijskih rješenja na sve zahtjevnijem tržištu." 


Financijski naglasci

 

Prodaja je u drugom tromjesečju porasla 8% u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Na porast prodaje utjecao je organski rast (+6%) te dodatna prodaja ostvarena kroz akvizicije. S druge strane američki dolar je nastavio slabiti, što se je negativno odrazilo na porast prodaje.

Bruto marža je stabilna i bilježi porast od 0,4% u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine. Operativna marža je porasla, kao rezultat porasta prihoda od prodaje i kontinuirane usredotočenosti  na operativnu izvrsnost.

Novčani tok od operativnih aktivnosti značajno je poboljšan u odnosu na prošlu godinu te iznosi 454,5 milijuna eura.

Obrtni kapital porastao je 844 milijuna eura tijekom tromjesečja, kao rezultat kontinuiranog porasta projekata koje po principu "ključ u ruke" realiziramo na tržištima s velikim potencijalima za poslovni rast.


Poslovni segmenti

Prodaja mreža porasla je u odnosu na drugo tromjesečje prošle godine za 7%, a ključni čimbenik ovoga rasta bila je prodaja mobilnih mreža koja je narasla za 6%. Uz povećanu prodaju i brigu o troškovnoj učinkovitosti narasla je u ovom segmentu i marža, a jačanju naše pozicije pomogla je i akvizicija Redbacka. Potražnja za GSM sustavima raste, a s obzirom da su naši postojeći WCDMA sustavi osposobljeni za nadogradnju HSPA mogućnostima možemo u području mreža očekivati daljnje uspješno poslovanje.

Prodaja profesionalnih usluga narasla je za 11%, ali uz nešto sporiji rast u području mrežnoga dizajna i sistemske integracije. Prodaja upravljanih usluga narasla je za 21%. U području multimedijskih usluga i sustava ostvarili smo rast prodaje za 6%, a uz akviziciju Tandberga nastavljamo jačati svoju poziciju u ovom prosperitetnom telekomunikacijskom segmentu.


 

Pregled po tržištima


Prodaja u Zapadnoj Europi tijekom drugog kvartala na razini je prošlogodišnje, prvenstveno kao rezultat konsolidacije operatora, kao i diskusijama vezanima za telekomunikacijsku mrežu u Velikoj Britaniji, zbog čega su odluke o investicijama stavljene na čekanje. 3G/HSPA ugovor potpisan je s Vodafonom Španjolska. Ostali značajni ugovori najavljeni su s Telefonica Deutschland i talijanskim Windom. Također su najavljeni ugovori vezani za održavanje mreže s Vodafonom i KPN-om u Nizozemskoj.

U Srednjoj i Istočnoj Europi, Srednjem istoku i Africi nastavljena je visoka razina poslovnih aktivnosti, ali velike nove izgradnje mreža i proširenja postojećih utječu na fluktuaciju prodaje između  tromjesečja. Korporacija je ostvarila velik broj novih ugovora, posebno na Srednjem istoku, a velika nadogradnja mreže nastavlja se u južnoj Sahari. U Rusiji je zabilježena manja prodaja GSM-a; pripreme za mobilnu mrežu treće generacije su u tijeku.

Snažan rast prodaje ostvaren je na tržištima Azije i Pacifika, što je prvenstveno rezultat kontinuirane ekspanzije u Kini, Indiji, Bangladešu, Japanu i jugoistočnoj Aziji. Potpisan je ugovor sa Chine Mobileom vezano za proširenje GSM mreže vrijedan 1 milijardu USD. Dobiven je novi ugovor s Orascom iz  Bangladeša, dok se prodaja u Japanu gotovo udvostručila kao posljedica porasta prodaje mobilnog širokopojasnog pristupa i povećane konkurencije među operatorima. Također je potpisan ugovor vrijedan 2 milijarde američkih dolara s Bharti Airtelom. Ovo je najveći ugovor koji je Ericsson do sada potpisao, a radi se o izgradnji infrastrukture za GSM/EDGE mrežu.

Kao što smo i očekivali Latinska Amerika pokazuje znakove revitalizacije tržišta. Porast prodaje tijekom drugog tromjesečja prvenstveno je rezultat izgradnje GSM mreža, kao i ekspanzije na mnogim tržištima. Izgradnja mobilnih mreža treće generacije se ubrzava.

U Srednjoj Americi razlika u prodaji u odnosu na prošlu godinu se smanjuje. HSPA je sada dostupan u više od 165 AT&T tržišta, potražnja je snažna i izgradnja se nastavlja. Tijekom tromjesečja dogovoren je posao s AT&T za izgradnju  "U-verse" IP širokopojasnog pristupa. Ovaj posao predstavlja prodor Ericssona u područje mreža nove generacije i jača povjerenje u našu proširenu listu proizvoda.


Izgledi za budućnost

U nastavku godine Ericsson očekuje rast poslovanja koji će podržati rastuće potrebe za GSM i WCDMA uslugama na manje razvijenim tržištima. Mnogo se očekuje i od prodaje profesionalnih usluga. Ericsson je i dalje čvrsto pozicioniran kao tehnološki lider na svjetskom tržištu telekomunikacija te će uz svoju profesionalnost, ustrajnost i brigu za ljude nastojati iskoristiti prilike za rast poslovanja koje mu ta pozicija osigurava.

 

Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle