Search
Hrvatska
Konferencija za novinare 
Poslovni rezultati Ericssona Nikole Tesle u 2006. godini

Na redovitoj godišnjoj konferenciji Ericssona Nikole Tesle za novinare, održanoj 5. ožujka 2007., objavljeni su rezultati poslovanja u 2006. i očekivanja za 2007. godinu. Konferenciji je prisustvovao veliki broj novinara iz pisanih medija, radija i televizije te predstavnici investitora.


Konferenciju za novinare otvorila je i vodila Snježana Bahtijari, direktorica Kompanijskih komunikacija. Gordana Kovačević, predsjednica Ericssona Nikole Tesle, predstavila je poslovne rezultate kompanije u 2006., ocijenivši da je Ericsson Nikola Tesla u 2006. poslovao u okvirima planiranih kretanja - stabilno i s tendencijom umjerenog rasta.

 

Godina 2006. znakovita je po repozicioniranju kompanije prema sistemskoj integraciji, multimedijskim rješenjima i ponudi novih proizvoda i usluga. Marže su u skladu s očekivanjima, niže u odnosu na 2005. godinu, kao posljedica konkurencije na tržištu, ulaganja kompanije u strateške projekte, nove kupce te razvoja kompetencija. Zahvaljujući povećanom volumenu poslovanja na gotovo svim glavnim tržištima, primjenom svjetskih standarda u poslovanju te kvalitetnom i inovativnom radu zaposlenika, kompanija je u potpunosti ostvarila svoje planove, ocijenila je predsjednica ETK. Dodala je također da se uspješni poslovni rezultati kompanije uglavnom temelje na proširenju baze kupaca, jačanju suradnje s postojećim kupcima i partnerima, te novim odgovornostima dobivenim od korporacije. Pritom su korišteni novi poslovni modeli kako bi kupcu ponudili što bolja rješenja potrebna za njihov poslovni rast.


Kompanija je uspjela napraviti zaokret u poslovanju te povećati udio usluga (i mobilne i fiksne telefonije) u ukupnoj prodaji s 42% na 48%. To znači da se danas gotovo polovina novčanih prihoda od prodaje ostvaruje prodajom različitih vrsta usluga.


Novčani tok iz poslovanja je jako dobar i predstavlja solidnu podlogu za buduće širenje i razvoj poslovanja.

Predsjednica je zatim analizirala poslovnu situaciju na glavnim kompanijskim tržištima.

 

U ukupnoj prodaji ETK u 2006. godini udio domaćeg tržišta iznosi 30 %, izvoz na interno Ericssonovo tržište iznosi 22%, dok izvoz u ostale zemlje predstavlja 48%. Najznačajnija pojedinačna tržišta u 2006. bila su: Hrvatska, Švedska, Bjelorusija, Bosna i Hercegovina, Kazahstan, Rusija i Crna Gora.


Prodaja Ericssona Nikole Tesle u 2006. godini u Hrvatskoj je osnažena i porasla je 1,4% u odnosu na godinu prije te iznosi 482,6 milijuna kuna. Na području fiksnih i mobilnih sustava, uključujući i mobilni Internet, nastavljena je uspješna suradnja sa strateškim partnerima Vipnetom,T-HT-om i Tele2 . Kompanija je također u prošloj godini surađivala sa Vodatelom vezano uz izgradnju Triple Play infrastrukture.


U području prodaje poslovnih komunikacijskih sustava kompanija je ugovorila niz poslova s velikim poslovnim subjektima (ministarstva RH, HEP, FINA, HŽ, INA i dr.). Posebno treba naglasiti realizaciju projekta integriranog informacijskog sustava primarne zdravstvene zaštite u Hrvatskoj. Ericsson Nikola Tesla se ovim projektom, u cijelosti razvijenim u kompaniji, dokazao kao isporučitelj u području sofisticirane i složene informacijsko-komunikacijske sistemske integracije, rekla je predsjednica ETK.

 

Kada je riječ o izvoznim tržištima Ericssona Nikole Tesle, osim Ericssonova internog tržišta, ukupna prodaja u 2006. godini iznosila je 793,7 milijuna kuna. Prodaja fiksnih, mobilnih i poslovnih sustava u zemljama ZND-a - Zajednice Nezavisnih Država u prošloj godini postigla je već tradicionalno dobre rezultate pri čemu je realizirano 548,4 milijuna kuna (porast od 2,8%). Najznačajniji ugovori potpisani su u Bjelorusiji, Kazahstanu i Rusiji.


Na tržištima Bosne i Hercegovine i Crne Gore Ericsson Nikola Tesla ostvario je prihode od prodaje u iznosu od 233,2 milijuna kuna.

 

Usluge na internom Ericssonovom tržištu kroz prodaju znanja naših stručnjaka najvećim dijelom u Institutu za telekomunikacije (R&D) i Globalnom centru za isporuku usluga (GSDC), ali i kroz jedinice odgovorne za cjelovita rješenja i usluge, imaju sve veći udio u ukupnim poslovnim rezultatima kompanije. Upravo zbog toga se i u 2006. nastavio trend zapošljavanja novih, mladih stručnjaka u ETK. Izvoz na ovo tržište u 2006. godini iznosi 357,8 milijuna kuna što predstavlja porast od 20,7% u odnosu na prethodnu godinu, izložila je Gordana Kovačević.

Financijski aspekti poslovanja

Maria Radtke, direktorica Financija, podnijela je izvještaj o financijskim aspektima poslovanja Ericssona Nikole Tesle u 2006. godini. Ona je konstatirala da je kompanija u potpunosti ostvarila svoje planove, dio njih i premašila, tako da je prošla poslovna godina, u pogledu prodaje i dobiti, ponovno bila uspješna.

 

U usporedbi s godinom prije, Ericsson Nikola Tesla postigao je sljedeće rezultate: porast prihoda od prodaje od oko 1%, porast knjiženih narudžbi za 1%, bruto maržu od 17,5%, smanjenje troškova sa 7% na 6,7% prihoda od prodaje, lagani pad dobiti prije oporezivanja od 1%, i pozitivan novčani tok iz poslovnih aktivnosti u iznosu od 217,6 milijuna kuna.

Uspješnost poslovanja kompanije oslikava se i u vrijednosti dionice Ericssona Nikole Tesle koja je na kraju 2006. zabilježila porast od 30 posto.

Poslovna očekivanja u 2007. godini

Kompanija će u tekućoj godini nastojati osnažiti svoju poziciju na domaćem i izvoznim tržištima proaktivnim i savjetodavnim načinom prodaje te proširenjem liste proizvoda i usluga.
Pri tome će se fokusirati na praćenje svjetskih tehnoloških trendova i inventivnost svojih stručnjaka u cilju postizanja daljnjeg poslovnog rasta, naglasila je Gordana Kovačević, predsjednica ETK.


Kada je riječ o tehnološkim kretanjima predviđa se daljnji razvoj i izgradnja jezgrene mreže temeljene na IP protokolu. Izvjestan je veliki porast  širokopojasnog dostupa u mobilnim (HSPA) i fiksnim mrežama (xDSL), te postupni prelazak na mreže novih generacija koje omogućuju masovno uvođenje širokopojasnih usluga i povećanje broja korisnika Interneta. U mobilnim komunikacijama teži se tzv. Personal Broadbandu odnosno personalizaciji širokopojasnog dostupa mobilnim mrežama. Preduvjet tom konceptu nalazi se u revolucionarnim promjenama vezanim uz povećanje brzine prijenosa koje bi do 2012. godine trebale doseći gotovo nezamislivih 100 Mbps putem "Super 3G" tehnologije.


Ericsson Nikola Tesla, strateški se pozicionira upravo u tim novim fokus područjima, balansirajući pri tome veliko iskustvo, znanje i inovativnost. U tom pravcu usmjeren je i stalni razvoj kompetencija zaposlenika. Kompanija mora i nadalje uložiti veliku snagu i razboritost kako bi uspješno poslovala u okruženju koje karakterizira konkurencija, daljnji pritisak na smanjenje cijena i stalna potreba da se kupcu ponudi točno što i kada želi, poručila je predsjednica Ericssona Nikole Tesle.


Na konferenciji za novinare predstavljen je i novi kompanijski direktor Financija, Oscar Wallsten, s obzirom da dosadašnja direktorica, Maria Radtke, odlazi u Buenos Aires, na novu dužnost u korporaciji Ericsson.

 

Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle

Dodatne informacije