Search
Hrvatska
Rezultati poslovanja korporacije Ericsson u prvom tromjesečju 2007. godine 
Godina je dobro počela
  • Neto prodaja ostvarena u prvom tromjesečju 2007. godine iznosi 4,5 milijarde eura, što predstavlja porast od 8% u odnosu na isto razdoblje prošle godine
  • Operativna dobit iznosi 877,7 milijuna eura, porast od 23% u odnosu na isto razdoblje prošle godine
  • Operativna marža 19,3% (1. tromjesečje 2006: 16,7%)
  • Neto dobit iznosi 620,8 milijuna eura, što je porast od 27% u odnosu na isto razdoblje prošle godine
  • Zarada po dionici iznosi 0,04 eura.
Komentar predsjednika i generalnog direktora Ericssona

Carl-Henric Svanberg u vezi s rezultatima poslovanja korporacije Ericsson u prvom ovogodišnjem tromjesečju kaže:
"Zaključili smo još jedno poslovno tromjesečje uz solidne rezultate te porast tržišnoga udjela. Djelujemo kao stabilna organizacija koja raste. Rast prodaje u prvom ovogodišnjem tromjesečju predvodi Zapadna Europa, a značajni su i projekti koje po principu 'ključ u ruke' realiziramo na srednjeeuropskim i istočnoeuropskim tržištima na Srednjem istoku te u Africi, Aziji i na Pacifiku. Naše kompetencije u vođenju projekata značajna su kompetitivna prednost. U prvom tromjesečju smo poslovali uz stabilne marže te zadržali tehnološko vodstvo na globalnom tržištu. I dalje ostajemo usredotočeni na poslovnu izvrsnost. Pozitivno gledamo na činjenicu da su naši operativni troškovi rasli za manje od 3%, dok je prodaja rasla za 8%.

U prvom tromjesečju ove godine značajno je rastao i fiksni i mobilni podatkovni promet, a promet u mobilnim širokopojasnim mrežama u zadnjih šest mjeseci se udvostručio. Sadržaji koje kreiraju korisnici potiče daljnji razvoj prometa, uz YouTube kao primjer popularne usluge. Zbog rasta prometa transmisija za mnoge operatore postaje tema dana. Sve je više 3G licenci, što također pogoduje razvoju širokopojasnoga prijenosa. Istodobno, i potražnja za GSM sustavima ne jenjava, a interes je posebno velik u Kini i Indiji.

Tijekom prvoga ovogodišnjega tromjesečja završili smo akviziciju Redbacka i Entrispherea, a prihvaćena je i naša javna ponuda za preuzimanje Tandberg Televisiona. Ovim poslovnim potezima jačamo svoju poziciju u fiber-to-the-home i IPTV područjima. U zajedništvu s Marconijem stvorili smo i preduvjete za tržišno vodstvo u području mreža sljedeće generacije utemeljenih na internetskom protokolu.

Naša sadašnja tržišna pozicija otvara nam sjajne prilike za daljnje uspješno poslovanje. Godina je dobro počela, uključujući i rast u području multimedijskih rješenja i profesionalnih usluga. S Vodafoneom smo sklopili i prvi ugovor za uslugu upravljanja rezervnim dijelovima u cijeloj Europi, što je novi trend u telekomunikacijama."

Financijski naglasci

Unatoč usporedbi sa snažnim prvim tromjesečjem prošle godine i slabljenju dolara, porast prodaje u 2007. godini rezultat je dobrog poslovanja po svim poslovnim segmentima.
Bruto marža na razini je prethodne godine. Porast operativne marže posljedica je kontinuiranog provođenja aktivnosti operativne učinkovitosti, te pozitivnih učinaka integracije Marconija. Osim toga, boljem rezultatu je značajno pridonio i porast zarada Sony Ericssona.
Novčani tok od operativnih aktivnosti iznosi 492,4 milijuna eura, dok je novčani tok od investicijskih aktivnosti negativan te iznosi -984,8 milijuna eura, što je prvenstveno posljedica akvizicije Redbacka, Entrispherea i udjela u Tandberg Television.
Obrtni kapital porastao je 503,1 milijun eura tijekom prvog tromjesečja, kao rezultat kontinuiranog porasta velikih projekata koji po principu "ključ u ruke" realiziramo u Aziji i Pacifiku, Srednjoj i Istočnoj Europi, Srednjemi stoku i Africi.

Pregled po tržištima

Prodaja u Zapadnoj Europi bolja je od očekivane te je zabilježila rast od 9% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, čemu je posebno doprinio porast glasovnog i podatkovnog prometa u mobilnim širokopojasnim mrežama. To je rezultiralo većom prodajom transmisije kao i većim investicijama operatora u mobilnu infrastrukturu, posebno u Južnoj Europi. Što se tiče multimedije potpisani su TV ugovori sa Telefonicom i Vodafoneom Iceland.

Srednja i Istočna Europa, Srednji istok i Afrika također bilježe ukupni rast prodaje od 9%. Taj rast može se pripisati kontinuirano dobroj potražnji za GSM-om i porastu implementacije mobilnog širokopojasnog pristupa. Afrika i Srednji istok bilježe visoku razinu poslovnih aktivnosti. 
Tržišta Azije i Pacifika ostvarila su porast od čak 36%, što je prvenstveno rezultat očekivanog porasta potražnje za GSM-om u Kini. Razina aktivnosti je također bila visoka u zemljama poput Bangladeša, Indonezije i Tajlanda, dok se prodaja u Japanu gotovo udvostručila kao posljedica porasta prodaje mobilnog širokopojasnog pristupa i povećane konkurencije među operatorima.
Latinska Amerika pokazuje znakove oporavka nakon prošlogodišnjeg smanjivanja investicija operatora. Nastavljen je snažan porast broja pretplatnika što je preduvjet za daljnju ekspanziju. GSM je uveden na nekoliko novih tržišta poput El Salvadora, Gvajane i Perua, te se mnogi operatori pripremaju za uvođenje 3G.
U Sjevernoj Americi, snažan fokus operatora na triple play te mobilni i fiksni širokopojasni pristup, doprinijeti će povećanju investicija tijekom vremena. Sukladno tome, Ericsson je ojačao svoju poziciju u SAD-u putem nedavnih akvizicija. U prvom tromjesečju ove godine prodaja je smanjena 41% u usporedbi sa snažnim prvim tromjesečjem prošle godine.

Poslovni segmenti

Ericsson je početkom ove godine uveo novu organizaciju s tri ključna područja - mreže, profesionalne usluge i multimedija. Tomu je prilagođeno i izvještavanje o poslovanju po pojedinim segmentima. Kada je riječ po području mreža, korporacija je ostvarila rast prodaje za 5%. Pad prodaje u tom segmentu zabilježen je u Sjevernoj Americi, budući da je u prvom tromjesečju prošle godine vrijedan ugovor s Cingularom rezultirao visokom prodajom u tom tromjesečju. Ako se izuzme rezultat u Sjevernoj Americi prodaja u području mreža rasla je za čak 14% u odnosu na prvo tromjesečje prošle godine. Prodaja GSM mreža potaknuta je novim funkcionalnostima, a raste i prodaja 3G/HSPA sustava uz sve prisutniju liberalizaciju tržišta. Uz rastuću potražnju za mrežama sljedeće generacije utemeljene na internetskom protokolu raste i potražnja za Redbackovim usmjeriteljima.
Poslovanje u području poslovnih usluga se dalje razvija te je u odnosu na isto razdoblje prošle godine zabilježen rast od 15%. Posebno je važno istaknuti Ericssonovu vodeću ulogu u području upravljanih usluga. Kada je riječ o multimediji, Ericsson je još u fazi uspostavljanja i jačanja organizacije koja obuhvaća proizvode iz uslužnoga dijela, upravljanje sustavima naplate, rješenja za poslovne korisnike i mobilne platforme. Akvizicija Tandberg Televisiona i Mobeona ojačat će Ericssonov portfelj u ovom poslovnom segmentu. Operativna marža je u porastu, a tijekom godine se, s obzirom na to da je riječ o novom području koje se tek razvija, očekuje fluktuacija rasta i marži.

U Ericssonu se procjenjuje da će GSM/WCDMA područje na globalnom tržištu mobilnih sustava, mjeren u dolarima, ostvariti umjeren porast. Što se tiče profesionalnih usluga očekuje se dobar porast tijekom 2007. Korporacija se, kao vodeći svjetski dobavljač suvremenih komunikacijskih rješenja i usluga, dobro pozicionirala kako bi iskoristila ove tržišne prilike.


Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle