Search
Hrvatska
Istraživanje 
Značaj jasne i otvorene komunikacije o društvenoj odgovornosti

U ZŠEM-ovom istraživanju naša kompanija prepoznata kao najbolja u informiranju domaće javnosti o svojoj društvenoj odgovornosti

 

U suvremenom svijetu poslovanja značaj društvene odgovornosti kompanija sve je veći. Vodeće svjetske, pa i domaće kompanije stoga nastoje biti prepoznate kao društveno odgovorni poduzetnici. Zagrebačka škola ekonomije i menadžmenta tijekom prošle godine treći put zaredom provela je istraživanje koje je obuhvatilo četrdesetak istaknutih hrvatskih kompanija i u sklopu kojega je istraživački tim sastavljen od profesora i studenata četvrte godine analizirao način na koji te kompanije komuniciraju sa zajednicom o svom društveno odgovornom poslovanju te on line komunikaciju s investitorima. U prvoj kategoriji Ericsson Nikola Tesla je osvojio najveći ukupni broj bodova, a u drugoj kategoriji se plasirao na visoko četvrto mjesto.


Istraživanje je provedeno tijekom četveromjesečnoga razdoblja, a temeljilo se na analizi objavljenih poslovnih izvješća i posebnih brošura o korporativnoj odgovornosti te informacija koje su kompanije o svojoj društvenoj odgovornosti i odnosima s investitorima objavile na svojim internetskim stranicama.

Kompanije su bodovane po detaljno razrađenom sustavu parametara koje je istraživački tim ocijenio relevantnim u ovakvom istraživanju i koji je usklađen s globalno prihvaćenim normama, budući da je istraživanje provedeno u suradnji sa sličnim obrazovnim ustanovama u regiji. Stoga je dodatna vrijednost ovoga istraživanja mogućnost usporedbe prakse hrvatskih kompanija kada je riječ o društvenoj odgovornosti i odnosima s investitorima s drugim istaknutim kompanijama u tranzicijskom okruženju.

 

Zbirni bodovi za izvještavanje o društveno odgovornom poslovanju putem godišnjih izvješća i putem Interneta Ericssonu Nikoli Tesli donijeli su prvo mjesto, i to prije svega zahvaljujući kvalitetnim informacijama na internetskim stranicama čime se kompanija dodatno potvrđuje ne samo kao isporučitelj, već i kao korisnik te promotor suvremenih komunikacijskih tehnologija.

 

U svom obraćanju tijekom predstavljanja rezultata istraživanja koje na ZŠEM-u upriličeno 7. ožujka članica istraživačkoga tima Leslie Matthews Šulenta istakla je kako Ericsson Nikola Tesla nije među kompanijama koje su izdale raskošno opremljeno izvješće o svom društveno odgovornom poslovanju, ali je kontinuiranim i kvalitetnim djelovanjem kroz različite oblike društveno odgovornih inicijativa te točnim, jasnim i pravodobnim informiranjem javnosti o njima izgradio čvrst imidž društveno odgovorne kompanije.

 

Istraživanje koje je proveo ZŠEM potvrđuje i kompanijin kvalitetan odnos s investitorima s obzirom na to da je zauzela četvrto mjesto, iza Plive, Podravke i Adris Grupe, kada govorimo o on line komunikaciji s tom interesnom grupom. To Ericsson Nikolu Teslu karakterizira kao stabilnu kompaniju koja vlasnike kapitala sustavno i transparentno izvještava o svojim aktivnostima, strategijama i planovima. Kao jedna od prvih domaćih kompanija koja je objavila svoja Načela korporacijskoga upravljanja Ericsson Nikola Tesla pojavljuje se u svojstvu kvalitetno vođene i uređene organizacije.

 

Zanimljivo je na kraju napomenuti kako jedan od ishoda istraživanja ukazuje da većina hrvatskih kompanija govoreći o svojoj društvenoj odgovornosti na mjesto najvišega prioriteta stavlja sponzorstva i donacije. U strategiji Ericssona Nikole Tesle i to je dio društveno odgovornoga djelovanja, ali on je u ravnoteži s ostalim kompanijinim društveno odgovornim aktivnostima koje obuhvaćaju i visoke standarde upravljanja, odgovornost prema zaposlenicima, partnerstvo s kupcima i vlasnicima kapitala te načela kvalitete i održivoga razvoja.

 

Kompanijske komunikacije Ericsson Nikola Tesla