"Tijekom trećega ovogodišnjega kvartala prodaja je porasla za 13% uz snažni razvoj poslovanja na svim tržištima osim u Zapadnoj Europi“ komentirao je Carl-Henric Svanberg, Ericssonov predsjednik i generalni direktor. "Bruto marža je u odnosu na treći kvartal prošle godine porasla, a u odnosu na drugi ovogodišnji kvartal pokazuje stabilnost. Naše dobro poslovanje u ovom razdoblju između ostaloga posljedica je i kontinuiranih napora da smanjimo operativne troškove. Financijski dobro stojimo, imamo pozitivan novčani tok i zalihe kapitala.
Naše poslovanje tijekom trećega kvartala nije bilo pogođeno previranjima na svjetskom financijskom tržištu. Naši kupci u financijskom pogledu uglavnom dobro stoje. Osim toga, naše mreže su u punoj funkciji te podržavaju rastući promet. Međutim, trenutačno ne možemo sagledati sve moguće posljedice svjetske financijske krize te ne možemo predvidjeti kako će se u skoroj budućnosti ponašati operatori i hoće li i u kojoj mjeri krajnji korisnici smanjiti korištenje telekomunikacijskih usluga.
U trenutačnoj situaciji nastavljamo prema planu realizirati naš program prilagođavanja operativnih troškova te prilagođavamo našu cjenovnu politiku. I u četvrtom kvartalu posebnu pozornost posvetit ćemo daljnjem smanjenju operativnih troškova no uz ciljeve koji odražavaju trenutačno stanje na tržištu.
Kada je riječ o dugoročnim predviđanjima vezanim uz razvoj naše industrije, ostajemo optimistični. Predviđamo da će iduća godina donijeti smirivanje investicija na globalnom tržištu te još snažniju konkurenciju“, zaključio je Carl-Henric Svanberg.
Prodaja je porasla mahom zbog dobroga poslovanja u segmentu mreža, i to u cijelom svijetu izuzev Zapadne Europe. U odnosu na isto razdoblje prošle godine prodaja mreža je u trećem kvartalu 2008. porasla za 16%, a tijekom prvih devet mjeseci u porastu je za 5% u odnosu na prošlogidišnjih prvih devet mjeseci. U ovom se poslovnom segmentu posebno dobro poslovalo u Indiji, Indoneziji, Rusiji i Brazilu. I prodaja Redbackovoga portfelja je bila u porastu, osim u SAD-u.
Rasla je, međutim, i prodaja profesionalnih usluga: 7% rasta zabilježeno je i u odnosu na treći kvartal prošle godine i u odnosu na prvih devet prošlogodišnjih mjeseci. Prodaja upravljanih usluga porasla je u odnosu na treći kvartal prošle godine za 3%, a u odnosu na prvih devet mjeseci prošle godine prodaja je porasla za 13%. Ukupni broj pretplatnika pokrivenih ovim uslugama iznosi 225 milijuna, a 60% njih živi u razvijenim zemljama.
Prodaja multimedijskih rješenja i usluga porasla je za 10% u odnosu na treći kvartal prošle godine, a u odnosu na prvih devet mjeseci 2007. porasla je za 16%.
Kada je riječ o tržišnoj perspektivi valja istaći kako je prodaja u zapadnoj Europi pala za 6% u odnosu na treći kvartal prošle godine te za 5% u odnosu na prošlogodišnjih prvih devet mjeseci. Španjolska, Italija i Velika Britanija posebno su stagnirale, dok su Njemačka i nordijske zemlje pokazale solidan razvoj. Poslovanje u Srednjoj Europi, Srednjem Istoku i Africi bilo je uspješno pa je prodaja u odnosu na treći kvartal prošle godina porasla za 9%, a u odnosu na prvih devet mjeseci 2007. za 3%. U ovoj je regiji još veoma aktualna isporuka 2G mreža u ruralnim područjima dok se u gradovima uglavnom ugovara nadogradnja na 3G sustave. U Aziji i Pacifiku prodaja je porasla za 17% u odnosu na treće tromjesečje 2007., a u odnosu na prvih devet mjeseci prošle godine prodaja je veća za 5%. Rasla je i prodaja u Latinskoj Americi (43% je veća nego u trećem kvartalu prošle godine te 31% u odnosu na prvih devet mjeseci 2007.), a povećana je i prodaja u Sjevernoj Americi (44% u odnosu na treći kvartal 2007. te 43% u odnosu na prvih devet mjeseci 2007.).
Budućnost telekomunikacija
U Ericssonovom se izvještaju naglašava kako su telekomunikacije temelj razvoja globalnoga društva te kako zbog toga njihov značaj niti u budućnosti neće biti manji no što je danas, unatoč financijskoj krizi. Potražnja za širokopojasnim pristupom u kontinuiranom je porastu, broj mobilnih pretplatnika raste. Treba, međutim, ozbiljno uvažiti moguće posljedice koje donosi trenutačna financijska kriza te, premda je korporacija trenutačno veoma dobro pozicionirana za daljnji poslovni rast i nastavak globalnoga tehnološkoga leadershipa, treba poslovanje i poslovna očekivanja prilagoditi trenutačnoj situaciji u globalnoj poslovnoj areni.
Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle