Search
Hrvatska
Poslovanje 
Poslovni rezultati korporacije Ericsson u četvrtom tromjesečju i u cijeloj 2011. godini
  • Prodaja: 25,42 milijarde eura u cijeloj 2011. godini, što je porast od 12%, i 7,14 milijardi eura u četvrtom tromjesečju, što je porast od 1% u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine. Prodaja u segmentu mreža usporila je tijekom četvrtog tromjesečja, dok je prodaja u području globalnih usluga snažna. Prodaja u području multimedijskih rješenja smanjena je 2% u odnosu na isto tromjesečje prethodne godine. 
  • Bruto marža: smanjena je na 35,1% za cijelu 2011. godinu kao rezultat većeg udjela projekata pokrivanja, projekata modernizacije u Europi i 3G projekata u Indiji. U četvrtom tromjesečju bruto marža smanjena je u odnosu na isto razdoblje prethodne godine te iznosi 30,2%.
  • Neto dobit: porasla je na 1,41 milijardu eura u cijeloj godini. U četvrtom tromjesečju neto dobit smanjena je u odnosu na isto razdoblje prethodne godine zbog manjeg volumena u segmentu mreža, manje bruto marže i gubitka Sony Ericssona. 
  • Prilagođeni operativni novčani tok: iznosi 1,48 milijardi eura (3,34 milijarde eura) za cijelu godinu i 0,67 milijardi eura (1,82 milijarde eura) za tromjesečje.

 

„U 2011. godini doživjeli smo snažan rast prodaje te porast neto dobiti. U četvrtom smo tromjesečju ipak imali slabiji razvoj u segmentu mreža, kao i utjecaj na očekivanu bruto maržu iz razloga izmijenjenog poslovnog miksa s više projekata pokrivanja, projekata modernizacije u Europi te većeg udjela usluga”, kaže Hans Vestberg, predsjednik i generalni direktor korporacije Ericsson.


“Prodaja grupe u zadnjem tromjesečju bila je ista u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a porasla je 15% u odnosu na prethodno tromjesečje, što je manje nego što je uobičajeno u četvrtom tromjesečju. Na rast u odnosu na prethodno tromjesečje ponajviše je utjecao snažan rast u segmentu usluga od 32%, dok je prodaja u segmentu mreža bila slabija i porasla svega 2%. Razvoj prodaje u segmentu mreža najviše je povezan sa situacijom u Sjevernoj Americi i Rusiji gdje se nastavlja trend slabijeg investiranja operatora iz trećeg tromjesečja, čemu su prethodile velike investicije u kapacitet. Dodatno, prisutan je veći oprez operatora tijekom četvrtog tromjesečja iz razloga neizvjesnosti u ekonomskom razvoju te političke nestabilnosti u nekim zemljama.


U 2011. godini prodaja je zabilježila snažan porast od 12%, a za usporedne stavke, prilagođene za tečajne razlike i hedging povećala se 19%. Usprkos slabijim rezultatima zajedničkih ulaganja neto dobit se povećala 146 milijuna eura na 1,4 milijarde eura, na što je utjecala veća prodaja i manji troškovi restrukturiranja. Upravni odbor predložio je dividendu za 2011. godinu u iznosu od 0,28 eura (0,25 eura), što predstavlja rast od 11% u odnosu na prethodnu godinu.


U 2011. godini, uspješno smo proveli našu strategiju da iskoristimo našu snagu u područjima mobilnog širokopojasnog pristupa, upravljanih usluga te sustava podrške radu i poslovanju. Mnogi su operatori u protekloj godini veliku važnost dali mobilnom širokopojasnom pristupu, a u industriji se također povećao udio projekata pokrivanja. Implementirali smo našu strategiju da osvojimo tržišni udio u projektima modernizacije mreža u Europi, bez obzira na inicijalno manje marže. Nadalje smo ojačali našu poziciju u mobilnim mrežama. Uz 70 novih ugovora u području upravljanih usluga tijekom 2011. godine uvjereni smo u našu snažnu ponudu i tržišno liderstvo. Akvizicijom Telcordie dobili smo liderski položaj i stručnjake u važnim područjima sustava podrške radu i poslovanju.


Zadnje tromjesečje bilo je izazovno za naša zajednička ulaganja koja su objavila značajne gubitke. Objavili smo da će Sony kupiti naš 50 postotni udio u Sony Ericssonu. Sony Ericssonov gubitak u zadnjem tromjesečju rezultat je snažne konkurencije, pada cijena i troškova restrukturiranja. ST-Ericsson ostvario je gubitak istog iznosa kao u trećem tromjesečju i objavili smo dolazak novog generalnog direktora koji će imati strateški zadatak povratka profitabilnosti.


Vjerujemo da su temelji industrije za dugoročni pozitivni razvoj ostali solidni. Kratkoročno očekujemo da će operatori nastaviti biti oprezni s ulaganjima, pod utjecajem makroekonomske i političke neizvjesnosti. Nastavit ćemo provoditi našu strategiju što znači da će poslovni miks s više projekata pokrivanja i modernizacije mreža nego projekata u području kapaciteta kratkoročno prevladavati. Uz našu globalnu skalabilnost i prisutnost, kao i liderstvo u tehnologiji i uslugama, dobro smo pozicionirani da nastavimo naše predvodništvo u razvoju industrije”, zaključio je Vestberg.


Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle