U Zagrebu je 22. siječnja održana konferencija o trendovima u komunikacijama i medijima, u suradnji časopisa Lider i revizorske kuće PricewaterhouseCoopers. Konferencija je okupila respektabilan broj sudionika iz ovih industrija uz zanimljiva predavanja, svjetsku ekskluzivu – globalno istraživanje mišljenja predsjednika uprava iz područja telekomunikacija, medija i zabave te okrugli stol koji je okupio vodeće čelne ljude navedenih industrija u Hrvatskoj.
Rolf Meakin, vođa savjetničkog tima za područje telekomunikacija u PricewaterhouseCoopersu predstavio je trenutačno stanje i glavne trendove u industriji. Tako se do kraja 2014. godine predviđa oko 700 milijuna korisnika smartphonea u svijetu, a očekuje se da će se vrijednost mobilnih plaćanja utrostručit u naredne tri godine. Vezano uz glavne trendove vidljiva je promjena geopolitičke snage globalno što se očituje i na ovome tržištu. Također, Facebook generacija odrasta što ima značajne konotacije na industriju te utječe na nove usluge i poslovne modele. M-commerce je u sve većem rastu, a i sve je veći broj uređaja opremljen s Near Field Communication (NFC) tehnologijom koja nudi alternativni oblik plaćanja koji će u budućnosti sigurno biti sve zastupljeniji. Sveprisutne brze mreže nude nove mogućnosti korisnicima, a u narednom će razdoblju osim brzine naglasak biti i na još inteligentnijim mrežama. Digitalni ekosustav dominira i u sve većoj mjeri utječe na tradicionalne usluge: IT, tehnologija, mediji i zabava, telekom operatori, maloprodaja i financijske usluge doživljavaju pomak od tradicionalnih ka digitalnim prihodima. Nova generacija cloud usluga sve je pouzdanija i očekuje se da će u budućnosti oko 80 posto aplikacija biti u oblaku.
Dejan Ljuština, stručnjak za telekomunikacijski sektor u PricewaterhouseCoopersu sudionicima konferencije predstavio je trendove u medijima. Mediji će u naredne tri godine rasti, najsporije u Sjevernoj Americi i Europi, solidno u BRIC zemljama, a najbrže u „zlatnim“ zemljama, određenim zemljama iz Afrike i Azije. Oglašavanje će najviše rasti na internetu, video igrama i televiziji, a očekuje se da će se 2016. godine izjednačiti digitalno i televizijsko oglašavanje. Potom je predstavio godišnje istraživanje mišljenja predsjednika uprava iz područja telekomunikacija, medija i zabave koje je provedeno po 16. put na više od 1300 ispitanika iz 68 zemalja. Oni većinom vjeruju u rast prihoda u narednom trogodišnjem razdoblju premda su zabrinuti zbog ekonomskih i političkih nestabilnosti u svijetu. Čelni ljudi iz svih navedenih industrija usredotočeni su na potrebe kupaca uz istovremeno povećanje troškovne učinkovitosti, vraćanje povjerenja u industriju i bolju suradnju s državnim institucijama.
U drugom dijelu konferencije održan je okrugli stol s temom „Razvoj sektora telekomunikacija, medija i tehnologije u Hrvatskoj i regiji“ na kojem su sudjelovali Gordana Kovačević, predsjednica Ericssona Nikole Tesle, Mladen Pejković, predsjednik uprave VIPneta, Ivica Mudrinić, predsjednik Uprave HT-a, novi ravnatelj HRT-a Goran Radman te Rolf Meakin, uz vođenje Dejana Ljuštine i Miodraga Šajatovića, glavnog urednika Lidera.
Gordana Kovačević istaknula je ICT industriju kao generator rasta ekonomije, a vidi i sve važniju ulogu inovativnih usluga razvijenih u Ericssonu Nikoli Tesli poput usluga iz područja e-zdravstva i m-zdravstva. Naglasila je stalno organizacijsko prilagođavanje promjenama na tržištu i potrebu novih organizacijskih i poslovnih modela: „U stalnom procesu transformacije, konvergencije i velike dinamike u cijelom ICT sektoru uz fokus na korisnike, sadržaje i „kvalitetu iskustva“ (QoE) korisnika, bit će zastupljeni različiti modeli konsolidacije među operatorima, spajanja i akvizicije, kolaboracije između operatora i s OTT igračima te isporučiteljima ICT rješenja, diversifikacija i partnerstvo sa i između različitih vertikalnih industrija tj. partnerska udruživanje više strana. ICT ima lidersku ulogu u razvoju umreženog društva i otvara velike mogućnosti za inovativnost i suradnju.“
Predsjednica Ericssona Nikole Tesle potvrdila je da operatori u Hrvatskoj investiraju, ali isto tako bi se takve odluke trebale donositi brže, uz veće investicije: "Mi smo velika kompanija i hrvatsko tržište nam je premalo te moramo izvoziti. Tehnološki smo lider u gotovo svim segmentima i intenzivno smo krenuli u M2M komunikaciju. Ericsson Nikola Tesla ima konstantno stabilno poslovanje te nismo opterećeni visinama profita, ukoliko se pametno investiralo u edukaciju, zapošljavanje stručnjaka i uvođenje novih tehnologija u poslovanje.“
Stručnjaci iz PWC-a složno su zaključili sa sudionicima okruglog stola da je ICT najbolja industrijska grana u Hrvatskoj te da bi se unutar tvrtki morale naći novčane rezerve za ulaganje u tehnološku obnovu što bi dalo snažan poticaj cijelom gospodarstvu.
Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle