Izlaganja panelista, Igora Lučića, državnog tajnika u Središnjem državnom uredu za e-Hrvatsku, Kreše Antonovića, ravnatelja Uprave za elektroničke komunikacije i poštu pri Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Gordane Kovačević, predsjednice Ericssona Nikole Tesle, Mladena Pejkovića, predsjednika Uprave VIPNeta, Vedrana Mornara, predsjednika Hrvatske udruge MIPRO i dekana FER-a, Anđelka Milardovića, ravnatelja Centra za politološka istraživanja, te moderatorice Ane Penović, urednice magazina PlanB, potvrđuju tezu analitičara i autoriteta u segmentu održivog razvoja da će se informacijsko komunikacijske tehnologije (ICT) već u narednih 5 godina stabilizirati u ulozi katalizatora za ubrzanje gospodarskog i društvenog napretka.
Zdravstvena zaštita, promet, državna uprava i obrazovanje samo su neka od strateški vrlo važnih područja za daljnji razvoj ICT-a te ujedno segmenti koji vrlo izravno utječu na kvalitetu života, očuvanje prirodnih resursa i stvaranje novog dohotka. Zato su najnovija ICT rješenja i tehnologije te poticajna pravna i državna regulativa među preduvjetima za postizanje e-održivosti, a znanje i inovativnosti ključni resurs za uspješno tržišno natjecanje i održivi razvoj. Upotreba mobilnih komunikacija i širokopojasnog pristupa pomažu u rješavanju globalnih izazova našeg vremena, kao što su povećana emisija stakleničkih plinova i prelazak u suvremeno i konkurentno informacijsko društvo. Iako je svijest o nužnosti takve transformacije najistaknutija u tehnološkoj zajednici, za njen je uspjeh važno sudjelovanje svih društvenih arena te izbjegavanje autističnog tehnološkog optimizma, ali i, neznanjem potpomognutog, tehnološkog skepticizma.
Veliku pozornost pobudila je radionica na temu uspostave nacionalne usluge žurnog poziva u slučaju prometne nesreće (eCall), u čijem su radu, uz predstavnika MMPI; operatora javnih pokretnih mreža i autocesta, proizvođača opreme, pružatelja usluga, krajnjih korisnika i akademske zajednice, sudjelovali Pavao Britvić iz Državne uprave za zaštitu i spašavanje, Dina Šimunić s Fakulteta elektrotehnike i računarstva te Boris Drilo, direktor ICT rješenja za segment industrije i društva iz Ericssona Nikole Tesle. Prikazan je regulatorno-tehnološki okvir eCall-a te obrazložena potreba njegovog uvođenja i način uspostave unutar sustava 112. Posebno je istaknuta temeljna uloga ICT-a u uspostavi usluge eCall-a, te mogućnosti koje ova usluga otvara unutar šireg segmenta nacionalnog inteligentnog transportnog sustava.