Što se zaposlenika Instituta za telekomunikacije tiče, već duže vrijeme oni "igraju" po pravilima smanjenja operativnih troškova te povećanja učinkovitosti i zadovoljstva kupaca. Stoga su veoma dobro razumjeli što je Kristian Toivo, direktor Ericssonove korporativne jedinice za razvoj jezgrenih mreža (DCNE) mislio kada je govoio o "Ericssonovom putu prema poziciji najbolje komunikacijske kompanije u svijetu" i o poslu koji oni na tom putu moraju obaviti. Evo što je za Komunikacije K. Toivo izjavio nakon prezentacije korporativnih istraživačko-razvojnih strategija i poruka zaposlenicima Instituta:
- Gospodine Toivo, Vi ste uvijek rado viđeni gost u našoj kompaniji. Kako se osjećate za ovoga, još jednoga u nizu posjeta Hrvatskoj?
- Prije svega, moram reći da ovu zemlju i ljude veoma cijenim. Upravo zbog toga sam zadnjih nekoliko godina i svoj godišnji odmor proveo u Hrvatskoj. To je ta privatna strana mojega odnosa prema Hrvatskoj. S poslovnoga gledišta, smatram presudnim redovito ovdje dolaziti zbog toga što je uključenost kolega iz ETK Instituta za telekomunikacije u korporativne najznačajnije istraživačko-razvojne projekte porasla do te mjere da osjećam kako neizostavno moram razgovarati s ljudima koji imaju tako odgovorne zadaće i s menadžerima koji se brinu o njihovoj realizaciji. Mislim da je važno ljudima s ključnim zadaćama kakve ima ETK Institut predočiti širu sliku, odnosno, predstaviti im šire okruženje u kojemu rade.
- Je li to glavni razlog zbog kojega je i ove godine upriličena turneja DCNE čelnika po istraživačko-razvojnim centrima u Ericssonu?
- Povratne informacije koje smo dobili prošle godine nakon slične ovakve turneje bile su veoma pozitivne, pa smo zaključili kako bi bilo dobro tako nešto organizirati i ove godine. Dijalog koji se na ovakvoj turneji uspostavlja unutar cijele organizacije je veoma koristan te obično rezultira nekim vrijednim zaključcima. U današnje vrijeme kada se promjene u načinu rada nameću sve brže nužno je kvalitetno i konstruktivno komunicirati kako bismo situaciju držali pod kontrolom. To je važno za postizanje uspjeha koji svi priželjkujemo. Ovakva događanja imaju dvije sveobuhvatne svrhe: prvo, otvaraju priliku za prenošenje glavnih poruka s vrha organizacije ljudima koji u relizaciji kritičnih projekata imaju noseću ulogu, i drugo, otvaraju priliku za prikupljanje mišljenja ljudi koji rade na konkretnim zadaćama te imaju mnogo toga za reći o načinima unaprjeđenja rada. Ove godine turneju smo organizirali posvetivši posebnu pozornost karakterističnim obilježjima svake lokalne oranizacije te smo nastojali u svakom susretu steći što kvalitetniji uvid u specifičnosti lokalne perspektive. Hrvatska je treća zemlja koju smo posjetili u skopu ovogodišnje turneje i veoma sam zadovoljan s diskusijama koje su se ovdje otvorile i vodile. One su mahom bile usredotočene na načine na koje zajednički možemo unaprijediti naš rad. Uspjeli smo razjasniti i neke pojedinosti o novim ETK odgovornostima i zadaćama u sklopu Ericssonove globalne istraživačko-razvojne zajednice kako bismo osigurali njihovu nesmetanu realizaciju.
- Koliko je po Vašem mišljenju važna prisutnost i dostupnost najviših menadžera organizacije za njen uspješan rad?
- Osobno mislim i nadam se da ljudi koji rade u DCNE organizaciji prepoznaju i shvaćaju značaj dobre komunikacije s top menadžerima. Pretpostavljam, a neki komentari koje sam čuo ovdje u Hrvatskoj potvrđuju moje pretpostavke, da mi koji smo uključeni u velike, složene projekte moramo dobro poznavati jedni druge te da je za ostvarivanje zajedničkoga uspjeha važno da jedni drugima budemo na raspolaganju. Takvo ponašanje osigurat će nam da maksimalno iskoristimo sinergijski efekt na dobrobit naših kupaca.
Korporativna očekivanja u odnosu na ETK Institut za telekomunikacije su velika. Najveći izazov za ovaj cetar je brzo izgraditi kompetencije u području integracije i verifikacije usluga, s obzirom na ulogu organizacije kao nositelja odgovornosti za ovu vrst usluga u fiksnim sustavima te na njenu ključnu ulogu u realizaciji globalno značajnoga Ericssonovog projekta za British Telecom - Mreža 21. stoljeća. Upravo zbog toga bi princip "napravi pvi put dobro" trebao postati temeljnim načinom rada u ovoj organizaciji, što bi zajedno s kooperativnošću i dobrom suradnjom s drugim Ericssonovim istraživačko-razvojnim centrima trebalo dovesti do daljnjega poslovnoga probitka hrvatskoga centra. S obzirom na ključu ulogu koju ETK Institut ima u svim Ericssonovim ključnim projektima važno je također da se o svim rizicima i problemima otvoreno na vrijeme razgovara kako bi se osigurala globalna podrška u tim situacijama i tako postiglo zadovoljstvo kupaca.
J. Lončar