Search
Hrvatska
Poslovni rezultati korporacije Ericsson u 2005.  
Dobra poslovna godina - vjetar u jedra daljnjem poslovanju
  • Neto prodaja ostvarena u četvrtom tromjesečju 2005. iznosi 4,9 milijarde eura, a za cijelu godinu ona iznosi 16,1 milijardi eura.
  • Neto dobit ostvarena u četvrtom tromjesečju 2005. iznosi 904,2 milijuna eura, a za cijelu godinu ona iznosi 2,6 milijarde eura.
  • Zarada po dionici u četvrtom tromjesečju 2005. je 0,06 eura, dok je zarada po dionici za cijelu godinu 0,16 eura.

U povodu objavljivanja rezultata poslovanja korporacije Ericsson u zadnjem prošlogodišnjem tromjesečju te tijekom cijele 2005. Carl-Henric Svanberg, predsjednik i generalni direktor, je izjavio:

 

"Zaključili smo još jednu dobru godinu u kojoj smo uspjeli ostvariti veoma dobru prodaju, dobit i pozitivan novčani tok. Nastavili smo i povećavati naš tržišni udio u odnosu na konkurente, čemu je pridonijelo povjerenje kupaca u našu tehnologiju i ljude. Operativna izvrsnost kojom se rukovodimo u svima našim aktivnostima pokazala se našom najvećom komparativnom prednošću pred tržišnim takmacima. Nastavit ćemo, stoga, i dalje povećavati efikasnost u svim segmentima poslovanja.

 

Na još veće zalaganje u radu inspirira nas posebno dobar učinak u području usluga, a, opet zahvaljujući povjerenju kupaca, najviše poslova u toj domeni ostvarujemo na održavanju i upravljanju njihovih mreža. U ovom trenutku operatori su usredotočeni na smanjenje njihovih operativnih troškova, a uštede koje uz našu podršku u održavanju mreža i upravljanju mrežama ostvaruju su značajne. Uz nekoliko strateških ugovora u prošloj godini naša vodeća uloga u globalnim telekomunikacijama je učvršćena, a daljnji poslovni rast izgledan je s obzirom na naše potencijale u području usluga i izgradnje infrastrukture.

 

Nastavlja se snažan daljnji razvoj WCDMA/HSDPA tehnologija. Veće brzine prijenosa doprinose većem zadovoljstvu krajnjih korisnika te se na tomu temelje naše procjene kako će do kraja ove godine većina svjetskih operatora implementirati HSDPA sustave. Do sada je Ericsson pokrenuo 21 HSDPA mrežu u sedamnaest zemalja svijeta.
Konvergencija i mreže sljedeće generacije i dalje su ključna područja razvoja. Nadogradnje na fiksni i mobilni širokopojasni prijenos sve su traženije, a preuzimanje Marconija Ericssonov je strateški potez prema jačanju pozicije u tom poslovnom segmentu."

Naglasci iz Ericssonovoga izvještaja

Ukupna prodaja porasla je za 15%, dok je ukupna prodaja u trećem tromjesečju porasla za 26% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.

 

Prodaja u Zapadnoj Europi je tijekom 2005. porasla za 5%, premda je u četvrtom tromjesečju zabilježen pad u odnosu na isto tromjesečje 2004. od 4%. Razlog tomu je proces konsolidacije operatora koji je usporio ulaganja u telekomunikacijsku infrastrukturu i usluge. Istočna Europa, Srednji istok i Afrika bilježe ukupni rast prodaje od 19%. U tom je dijelu svijeta prodaja tijekom četvrtoga prošlogodišnjega tromjesečja u odnosu na isto razdoblje u 2004. godini porasla za 22%.
U Aziji i Pacifiku prodaja je na razini cijele godine u porastu za 10%, a porasla je i tijekom četvrtoga tromjesečja u odnosu na četvrto tromjesečje 2004., i to za 8%. I u Sjevernoj Americi je prodaja rasla. Na razini cijele godine taj porast iznosi 26%, a na razini četvrtoga tromjesečja čak 82%: Latinska Amerika bilježi godišnji rast od 32%, dok je prodaja u zadnjem tromjesečju u odnosu na isto razdoblje u prethodnoj godini porasla za 33%.

 

Tijekom prošle godine u svijetu je pokrenuto 35 WCDMA mreža, što znači da ih je danas ukupno 91 u radu. Ericsson je isporučitelj njih 49, što znači da i u ovom segmentu ima primat.
U GSM području prosječna svjetska stopa penetracije na kraju godine dosegla je 34%, dok je broj pretplatnika koji koriste širokopojasni pristup narastao otprilike za 50 milijuna.

 

Prodaja mobilnih sustava (mreža) porasla je za 15% na razini godine, dok je u četvrtom tromjesečju prodaja porasla za 16%. Kada je riječ o radio pristupu 47% prodaje odnosilo se na WCDMA/EDGE sustave. I ukupna prodaja usluga bila je u porastu, i to za 38%. Kada je riječ o zadnjem prošlogodišnjem tromjesečju prodaja usluga veća je za 29%. Naročito je rasla prodaja profesionalnih komunikacijskih usluga. U četvrtom tromjesečju prošle godine ona je porasla za 31%. Ericsson je prošle godine zaključio i 18 poslova implementacije IMS sustava (IP Multimedia Subsystem), a Ericssonova softswitch rješenja upravljaju prometom u 60 komercijalnih mreža u svijetu. U prošloj godini Ericsson je također bio uspješan u plasmanu svojega push e-mail rješenja EMO (Ericsson Mobile Organizer).

 

U Ericssonu se procjenjuje kako će u idućem razdoblju glavni pokretač industrije telekomunikacija i dalje biti rast broja mobilnih pretplatnika. Korporacija je, uz sve veću pozornost pridijeljenu komunikacijskim potrebama krajnjih korisnika, spremna podržati taj rast te tako zadržati poziciju tržišnoga predvodnika.

 

Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle