Search
Hrvatska
Ericsson objavio rezultate poslovanja u drugom tromjesečju ove godine 
Nastavak dobrog poslovanja unatoč težoj situaciji na tržištu
  • Neto prodaja u drugom tromjesečju iznosi 4,78 milijardi eura dok je u istom razdoblju prethodne godine iznosila 4,45 milijardi eura,
  • Operativna dobit isključujući rezultate joint venture kompanija (JVs) i troškove restrukturiranja, a uključujući kapitalnu dobit, iznosi 633,3 milijuna eura dok je u istom prošlogodišnjem razdoblju iznosila 431,4 milijuna eura.
  • Operativna marža prije JVs i troškova restrukturiranja iznosi 11.7% (9.3%) 
  • Udio u rezultatu od JVs kompanija -192,8 milijuna eura (9,2 milijuna eura)
  • Dobit nakon financijskih stavki, isključujući troškove restrukturiranja, iznosi 440,6 milijuna eura (431,4 milijuna eura) 
  • Troškovi restrukturiranja 330,4 milijuna eura (165,2 milijuna eura)
  • Neto dobit iznosi 73,4 milijuna eura (183,6 milijuna eura)
  • Zarada po dionici iznosi 0,023 eura (0,055 eura) 
  • Novčani tok iznosi 908,7 milijuna eura (798,6 milijuna eura), isključujući odljeve novca za troškove restrukturiranja

“Trenutačno na tržištu postoje različiti trendovi. Efekti globalne ekonomske klime imaju veći utjecaj na tržište mobilne infrastrukture nego do sada, pogotovo na tržištima gdje su valute pod pritiskom i lošiji kreditni uvjeti“, rekao je Carl-Henric Svanberg, predsjednik i generalni direktor korporacije Ericsson (NASDAQ:ERIC). “Istovremeno, potražnja korisnika za novim uslugama i širokopojasnom pristupu sve je veća i uvođenje novih tehnologija je stalni proces u najrazvijenijim zemljama svijeta. Također, sve je veća potražnja operatora širom svijeta za profesionalnim uslugama.

Prodaja u mrežnom segmentu pala je u odnosu na drugo tromjesečje prošle godine usklađeno s utjecajem kretanja tečaja, što je odraz trenutačnog stanja na tržištu. Nastavak rasta podatkovnog prometa u mobilnim mrežama vodi do većeg rasta prodaje WCDMA i transmisijskih sustava, kao i nadogradnje IP mreža. U međuvremenu, manji volumen izgradnje GSM mreža, prvenstveno na tržištima u razvoju, utječe na ukupni rezultat od prodajnih aktivnosti.

Područje usluga predstavlja 38% prodaje, pod utjecajem snažnog rasta profesionalnih usluga. Naša liderska pozicija potvrđena je prvim ugovorom u području upravljanih usluga u Africi sa Zainom i ugovorom u području mrežnih usluga sa Sprintom u SAD-u. U trenutačnom ekonomskom okruženju gdje se operatori usredotočuju na efikasnost i troškovnu učinkovitost, Ericsson ima koristi od svog snažnog portfelja usluga, uz dobrobit od ekonomije razmjera i globalnu prisutnost.“

Kada je riječ o tri osnovna Ericssonova segmenta poslovanja, ostvaren je rast prodaje kako slijedi: prodaja mreža narasla je u odnosu na drugo tromjesečje prošle godine za 4% (međutim ako se uključi efekt kretanja tečaja ostvaren je pad), prodaja profesionalnih usluga porasla je za 28%, područje multimedijskih sustava za 23%, a ukupni prihodi od prodaje porasli su 7%.

U usporedivim kategorijama, odnosno isključujući rezultate Ericsson Mobile Platforms i PBX dijela, prodaja je u Zapadnoj Europi u odnosu na drugo tromjesečje prošle godine porasla za 4%. U Srednjoj i Istočnoj Europi, Srednjem Istoku i Africi ostvaren je porast od 12 % uz značajne razlike po zemljama u ovisnosti o ekonomskom razvoju. Azijsko- pacifička regija bilježi porast od 10% u navedenom razdoblju, a Latinska Amerika je pod utjecajem usporavanja ekonomije zabilježila pad od 3%. Tržište Sjeverne Amerike ostvarilo je najveći porast prodaje od 34% čemu je razlog velika potražnja za mobilnim širokopojasnim pristupom te utjecaj tečajnih razlika.

Razvoj tržišta

Nema sumnje da ekonomska kriza ostavlja svoj trag u svim porama globalnoga društva. Međutim, Ericsson i dalje čvrsto vjeruje u dugoročne dobre izglede za daljnji razvoj telekomunikacija. Potreba za telekomunikacijama nastavlja rasti i igra vitalnu ulogu u razvoju održivog i prosperitetnog društva. Korporacija je i u uvjetima ekonomske krize dobro pozicionirana, ima ugled kvalitetnoga dobavljača i tehnološkoga predvodnika na tržištu.

 

Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle