“Trenutačno na tržištu postoje različiti trendovi. Efekti globalne ekonomske klime imaju veći utjecaj na tržište mobilne infrastrukture nego do sada, pogotovo na tržištima gdje su valute pod pritiskom i lošiji kreditni uvjeti“, rekao je Carl-Henric Svanberg, predsjednik i generalni direktor korporacije Ericsson (NASDAQ:ERIC). “Istovremeno, potražnja korisnika za novim uslugama i širokopojasnom pristupu sve je veća i uvođenje novih tehnologija je stalni proces u najrazvijenijim zemljama svijeta. Također, sve je veća potražnja operatora širom svijeta za profesionalnim uslugama.
Prodaja u mrežnom segmentu pala je u odnosu na drugo tromjesečje prošle godine usklađeno s utjecajem kretanja tečaja, što je odraz trenutačnog stanja na tržištu. Nastavak rasta podatkovnog prometa u mobilnim mrežama vodi do većeg rasta prodaje WCDMA i transmisijskih sustava, kao i nadogradnje IP mreža. U međuvremenu, manji volumen izgradnje GSM mreža, prvenstveno na tržištima u razvoju, utječe na ukupni rezultat od prodajnih aktivnosti.
Područje usluga predstavlja 38% prodaje, pod utjecajem snažnog rasta profesionalnih usluga. Naša liderska pozicija potvrđena je prvim ugovorom u području upravljanih usluga u Africi sa Zainom i ugovorom u području mrežnih usluga sa Sprintom u SAD-u. U trenutačnom ekonomskom okruženju gdje se operatori usredotočuju na efikasnost i troškovnu učinkovitost, Ericsson ima koristi od svog snažnog portfelja usluga, uz dobrobit od ekonomije razmjera i globalnu prisutnost.“
Kada je riječ o tri osnovna Ericssonova segmenta poslovanja, ostvaren je rast prodaje kako slijedi: prodaja mreža narasla je u odnosu na drugo tromjesečje prošle godine za 4% (međutim ako se uključi efekt kretanja tečaja ostvaren je pad), prodaja profesionalnih usluga porasla je za 28%, područje multimedijskih sustava za 23%, a ukupni prihodi od prodaje porasli su 7%.
U usporedivim kategorijama, odnosno isključujući rezultate Ericsson Mobile Platforms i PBX dijela, prodaja je u Zapadnoj Europi u odnosu na drugo tromjesečje prošle godine porasla za 4%. U Srednjoj i Istočnoj Europi, Srednjem Istoku i Africi ostvaren je porast od 12 % uz značajne razlike po zemljama u ovisnosti o ekonomskom razvoju. Azijsko- pacifička regija bilježi porast od 10% u navedenom razdoblju, a Latinska Amerika je pod utjecajem usporavanja ekonomije zabilježila pad od 3%. Tržište Sjeverne Amerike ostvarilo je najveći porast prodaje od 34% čemu je razlog velika potražnja za mobilnim širokopojasnim pristupom te utjecaj tečajnih razlika.