Search
Hrvatska
Poslovanje 
Poslovni rezultati korporacije Ericsson u drugom tromjesečju 2010. godine
  • U odnosu na isto razdoblje prethodne godine prodaja je smanjeni za 8% te iznosi 5,04 milijardi eura. U usporedbi s prvim tromjesečjem 2010. ostvaren je porast podaje od 6%. Prodaja za usporedive veličine, usklađena za efekte tečaja i hedginga, smanjenja je za 15%.
  • Bruto marža, isključujući restrukturiranje, iznosi 39%, što je porast u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje kada je iznosila 36%. Unaprjeđenje bruto marže rezultat je povoljnijeg proizvodnog programa te unaprjeđenja efikasnosti.
  • Operativna dobit, bez troškova joint ventures (JVs) kompanija i troškova restrukturiranja, iznosi 556 milijuna eura, dok je u istom razdoblju prošle godine iznosila 640 milijuna eura. Smanjenje operativne dobiti u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje rezultat je manje prodaje. Iz istog razloga operativna marža smanjena je na 11% dok je istom prošlogodišnjem razdoblju iznosila 12%. U odnosu na prethodno tromjesečje operativna marža je porasla zbog veće prodaje i efikasnijeg poslovanja.
  • Ericssonov udio u gubicima JVs kompanija, prije poreza, iznosi -10,5 milijuna eura isključujući troškove restrukturiranja, u usporedbi s -210 milijuna eura koliko je ostvareno u istom razdoblju prethodne godine, te -31 milijunom eura u prvom tromjesečju. U odnosu na prethodno tromjesečje prodaja i marža Sony Ericssona je značajno poboljšana, zbog novih proizvoda i programa za unaprjeđenje efikasnosti. Prodaja ST-Ericssona bilježi pad uz gubitak koji je na razini prošlog tromjesečja.
  • Neto financijski rezultat na razini je rezultata ostvarenog u istom prošlogodišnjem razdoblju, te iznosi -10,5 milijuna eura što je posljedica niskih kamatnih stopa i negativnog utjecaja vrednovanja financijske imovine i obveza uslijed kretanja tečaja.
  • Neto dobit iznosi 209,8 milijuna eura (u istom prošlogodišnjem razdoblju 83,9 milijuna eura), a zarada po dionici 0,06 eura (0,03 eura).
  • Novčani tok od operativnih aktivnosti smanjen je u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje te iznosi -283,2 milijuna eura (954,8 milijuna eura), prvenstveno kao posljedica povećanja obrtnog kapitala zbog problema u nabavi što je u konačnici uvjetovalo kašnjenje s isporukama. 

"Prodaja grupe u drugom tromjesečju bilježi pad od 8% u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje s tim da je značajan pad prodaje registriran u segmentu mreža. Prodaja u segmentu Globalnih usluga je na istoj razini što odražava pad u izgradnji mreža iako je prodaje kod Profesionalnih usluga povećana za 5%“ ocjena je Hansa Vestberga, predsjednika i glavnog izvršnog direktora korporacije Ericsson (NASDAQ:ERIC).

 

"U usporedbi s prvim tromjesečjem 2010. ostvaren je porast podaje od 6%. Prodaja za usporedive veličine, usklađena za efekte tečaja i hedginga, pala je za 15% u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Operatori su izražavali stalne potrebe za mobilnim širokopojasnim mrežama poticani upotrebom smartphona i prijenosnih računala. Međutim, na prodaju je utjecao i stalni nedostatak industrijskih komponenti i uska grla u lancu opskrbe. Naše su procjene da je to negativno utjecalo na našu prodaju u prošlom tromjesečju za 300-400 milijuna eura. 

 

Bruto marža je povećana u odnosu na prošlogodišnje razdoblje te u odnosu na prethodno tromjesečje. Novčani tok je smanjen u odnosu na isto razdoblje prošle godine i to uglavnom kao rezultat povećanih obrtnih sredstava. Sony Ericsson i dalje pokazuje poboljšane rezultate, a tranzicijski program ST-Ericssona pokazuje stabilnost.

 

Neto dobit je porasla u odnosu na isto razdoblje prošle godine i u odnosu na prethodno tromjesečje, na što su pozitivno utjecali poboljšani rezultati Sony Ericssona.

 

Stanje na tržištima kakvo smo imali u drugom polugodištu 2009. godine s različitim ponašanjem operatora s obzirom na investicije, prevladavalo je i u prvom polugodištu ove godine. U ovom su tromjesečju sve regije, osim Sjeverne Amerike, zabilježile pad prodaje u odnosu na isto razdoblje prošle godine.  U međuvremenu, prodaja u odnosu na prethodno tromjesečje pokazuje raznolikost uz rast u regijama poput Sredozemlja, Sjeverne Amerike, Sjeverne Europe i Srednje Azije kao i Pod-Saharske Afrike.

 

Tijekom proteklih godina proveli smo značajne promjene koje uključuju smanjenje troškova i proširenje proizvodnog programa te prisutnost na tržištu, dok smo istovremeno zadržali vodeće mjesto u tehnologiji. Program smanjenja troškova, koji je potaknut u prvom tromjesečju 2009. godine je završen jer je postignut zadani cilj. I nadalje će usmjerenost na troškove  i efikasnu upotrebu sredstava ostati na vrhu naših zadataka.“ zaključio je Hans Vestberg.

 

Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle