Search
Hrvatska
Poslovanje 
Poslovni rezultati korporacije Ericsson u četvrtom tromjesečju i tijekom cijele 2009. godine
  • Prodaja iznosi 5,65 mlrd. eura, dok je u istom razdoblju prošle godine iznosila 6,49 mlrd. eura što je 16% manje za usporedive jedinice
  • Prodaja u 2009. godini bila je stabilna u usporedbi s prošlom godinom u iznosu od 20 mlrd. eura, dok je u prošloj godini ostvareno 20,2 mlrd. eura
  • Poslovna dobit prije rezultata joint ventures (JVs) kompanija 726,7 (872)  milijuna eura, za cijelu godinu 2,38 (2,27) mlrd. eura
  • Operativna marža prije JVs-a iznosi 13% (13%), za cijelu godinu 12% (11%)
  • Udjel u zaradama od zajedničkih ulaganja (JVs) iznosi -38,8 (-58,1) milijuna eura, za cijelu godinu -591 (38,7) milijuna eura
  • Prihodi nakon financijskih stavki iznose  649,2 (920,5) milijuna eura, za cijelu godinu 1,82 (2,4) mlrd. eura
  • Troškovi restrukturiranja bez zajedničkih ulaganja (JVs) iznose 416,6 (222,9) milijuna eura, za cijelu godinu 1,09 (0,65) mlrd. eura
  • Neto dobit iznosi 67,8 (397,3) milijuna eura, za cijelu godinu 0,4 (1,13) mlrd. eura
  • Zarada po dionici iznosi 0,01 (0,12) eura, za cijelu godinu 0,11 (0,34) eura
  • Novčani tok 1,32 (0,77) mlrd. eura, za cijelu godinu 2,78 (2,14) mlrd. eura
  • Upravni odbor predlaže dividendu od 0,2 (0,18) eura po dionici


“Tijekom druge polovice 2009. godine, na prodaju mrežne opreme utjecala je smanjena potrošnja operatora na mnogim tržištima. Na prodaju korporacije za cijelu godinu taj je utjecaj bio manji pa je marža poslovanja blago povećana,” riječi su Hansa Vestberga, predsjednika i generalnog direktora Ericssona (NASDAQ:ERIC). “Zadržali smo dobre tržišne udjele u svim segmentima, novčani tok je bio dobar i naša je financijska pozicija snažna. Poslovanje u području usluga bilo je dobro i naša se zajednička ulaganja kreću prema povratku k dobiti.


Nastavlja se prijelaz investicija s klasične telefonije na investicije u pokretne širokopojasne sustave. Broj korisnika i promet se brzo povećavaju pa će se, u konačnici, više milijardi ljudi priključiti na Internet. Kako je već rečeno nakon ovog prijelaza došlo je do očekivanog pada prodaje na području GSM-a, što se i ubrzalo sadašnjom klimom u gospodarstvu, a što još nije kompenzirano rastom u području pokretnih širokopojasnih sustava i investicijama u IP-mreže sljedeće generacije.


Ponašanje današnjih operatora glede investiranja razlikuje se od regije do regije i od zemlje do zemlje. Tijekom 2009. godine, operatori u mnogim tržištima u razvoju, a naročito u Srednjoj Europi, Srednjem Istoku i u Africi postali su iznimno oprezni s investicijama. Istodobno, druga tržišta poput Kine, Indije i SAD-a i dalje se dobro razvijaju uz izgradnju velikih mreža. Postoji i stalna izrazita potreba za uslugama koje su usmjerene prema učinkovitosti rada operatora, kao što su upravljane i savjetodavne usluge.

 

Tijekom godine, značajno smo osnažili našu poziciju u Sjevernoj Americi jer smo na oba područja tj. kako na poslovanju s mrežama tako i uslugama, ostvarili ključne uspjehe. Tu se radi o prodaji LTE tehnologije kompanijama Verizon i Metro PCS te prodaji usluga kompaniji Sprint. Kompanija TeliaSonera nam je ukazala povjerenje i početkom ove godine je odabrala naša rješenja u tehnologiji LTE, čime se nadalje potvrđuje tehnička kvaliteta naših rješenja i snaga našeg portfelja u području usluga.


Odlučni smo da u 2010. godini pojačamo nastojanja u kombiniranju naše snažne vodeće pozicije u tehnologiji s mogućnostima u pružanju usluga, kako bi stvorili vrijednost našim kupcima te osigurali naš kontinuirani i zdravi financijski razvoj,” zaključio je Hans Vestberg.

  

Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle