Search
Hrvatska
Poslovni rezultati 
Poslovanje korporacije Ericsson u prvom tromjesečju 2011. godine

“Prodaja grupe se u tromjesečju povećala za 17% u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje na temelju nastavka snažne potražnje za mobilnim širokopojasnim pristupom i, posebice, višestandardnim radio baznim stanicama RBS 6000,” kaže Hans Vestberg, predsjednik i generalni direktor korporacije Ericsson. “Prodaja u zadnjem tromjesečju za usporedne stavke, prilagođena za tečajne razlike i hedging, povećala se 25% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Neto dobit je porasla s 146 milijuna eura na 460 milijuna eura ponajviše zbog veće profitabilnosti u području mreža. Novčani tok je u tromjesečju iznosio -325 (258) milijuna eura što je rezultat većeg udjela razvoja poslovanja u regijama te nastavka povećavanja proizvodnje.

Povećanje prodaje grupe temelji se na segmentu mreža gdje su prihodi porasli 35% u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje s EBITA maržom od 20%. Snažna potražnja za mobilnim širokopojasnim pristupom rezultirala je rastom u pet od deset regija u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Zemlje s posebno velikim rastom su SAD, Indija, Japan, Koreja i Rusija. Kina je i dalje u zamahu s 2G tehnologijom.

 

U području globalnih usluga prodaja je pala 4% u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje prvenstveno zbog utjecaja tečajnih razlika. U lokalnim valutama profesionalne usluge porasle su 3%. EBITA marža u ovom tromjesečju smanjila se 7%, ponajviše zbog niže profitabilnosti u izgradnji mreža. Upravljane usluge bile su na istoj razini u odnosu na prvo tromjesečje 2010. godine, ali su porasle 11% u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje u lokalnim valutama na temelju više malih ugovora. Prodaja u području multimedije bila je na istoj razini u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, a EBITA marža je pala 7%, ponajviše zbog miksa proizvoda. Naše joint ventures kompanije pokazale su djelomičan uspjeh. Sony Ericsson je pridonio s dobiti prije oporezivanja od 11 milijuna eura, a ST-Ericssonov gubitak je iznosio 67 milijuna eura.
Razorni potres i tsunami u Japanu nisu utjecali na prodaju u prvom tromjesečju. Međutim, naša globalna nabava komponenti djelomice ovisi o Japanu te predviđamo kašnjenje u isporuci određenih proizvoda. Poduzeli smo niz akcija da ublažimo ove utjecaje kako bi smanjili učinak na naše kupce. Ove aktivnosti uključuju traženje i integriranje alternativnih komponenti u naše proizvode kao i povećavanje dobave od drugih isporučitelja. Ovo područje ovisit će o općem oporavku Japana, ali predviđamo da ćemo moći isporučiti većinu količina prije kraja trećeg tromjesečja 2011.

 

Tijekom 2010. godine nastavili smo s rastom tržišnog udjela u 3G te smo u najmanju ruku zadržali naš tržišni udio u 4G/LTE od preko 50%. GSM će ostati relevantna tehnologija još niz godina, ali golema količina investicija pomicat će se prema 3G/WCDMA i 4G/LTE tehnologijama. U području usluga povećali smo svoj tržišni udio i ostali vodeći isporučitelj u ovoj grani“, zaključio je Hans Vestberg.

 

Prodaja u tromjesečju iznosila je 5,9 (5,1) milijardi eura, što je porast od 17% u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. U odnosu na prethodno tromjesečje prodaja bilježi pad od 16%.

 

Jednokratni prihod od prodaje patenata od 33,6 milijuna eura pozitivno je utjecao na prihode od prodaje i maržu u prvom tromjesečju.

 

Bruto marža od 38,5% na razini je marže ostvarene u prvom tromjesečju prošle godine, međutim bilježi porast u usporedbi s prethodnim tromjesečjem kada je iznosila 36,6%. Poslovne aktivnosti koje su prevladavale u drugoj polovici prošle godine s većim udjelom nadogradnji i proširenja, prisutne su i u ovom tromjesečju. To je, u kombinaciji s jakom prodajom u segmentu mreža te nastavkom učinkovitog poslovanja, pozitivno utjecalo na bruto maržu. Visoki volumeni poslovnih aktivnosti u području 3G sustava u Indiji negativno su utjecali na marže. Projekti modernizacije mreža su, ali u manjoj mjeri, negativno utjecali na maržu.

 

Troškovi istraživanja i razvoja iznosili su 897 (819) milijuna eura, što je porast od 10% u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Porast troškova rezultat je planiranih većih ulaganja u radio dijelu, kao što su TD-LTE i IP te preuzetog LG-Ericsson poslovanja.

 

Prodajni i administrativni troškovi iznosili su 718 (662) milijuna eura, što je porast od 10% u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, te čine 12% prodaje. To je uglavnom posljedica preuzetog LG-Ericsson poslovanja i sve većeg broja LTE trial-ova. Ukupni operativni troškovi iznosili su 1,6 (1,5) milijardi eura.

 

Operativna dobit, isključujući JV kompanije, povećana je 39% na 706 (505) milijuna eura u tromjesečju. Operativna marža poboljšana je na 11,9% (10,1%) u odnosu na isto razdoblje prethodne godine uglavnom zbog porasta volumena.

 

Ericssonov udio u rezultatima JV kompanija, prije poreza, iznosio je -56 (-34) milijuna eura u odnosu na -34 milijuna eura u četvrtom tromjesečju 2010. Sony Ericsson pridonio je s profitom od  11 milijuna eura, dok je gubitak ST-Ericssona iznosio -67 milijuna eura.

 

Rezultat od financijskih aktivnosti iznosio je 0,0 (-22) milijuna eura u tromjesečju. Neto financijski rezultat neznatno je poboljšan u odnosu na prethodno tromjesečje zbog većih kratkoročnih kamatnih stopa i visoke novčane pozicije.
Neto dobit iznosila je 460 (146) milijuna eura. Poboljšanje je uglavnom rezultat povećane prodaje i poboljšane profitabilnosti u segmentu mreža. Zarada po dionici iznosila je 0,14 (0,04) eura u tromjesečju.

 

Prilagođen operativni novčani tok iznosio je -236 (336) milijuna eura u tromjesečju. Novčani tok od operativnih aktivnosti iznosio je -325 (258) milijuna eura kao rezultat većih zaliha i uplate 123 (101) milijuna eura u mirovinske fondove. Novčani izdaci za restrukturiranje iznosili su 90 (79) milijuna eura u tromjesečju. Očekuje se isplata dodatnih 280 milijuna eura.


Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle