Search
Hrvatska
Europska komisija nadzire HeERO pilot projekt 
Hrvatska će na vrijeme biti spremna za e-Poziv

Početkom ove godine započeo je trogodišnji paneuropski projekt pod nazivom HeERO (Harmonised eCall European Pilot). Cilj projekta je osigurati značajno unaprjeđenje prometne i javne sigurnosti putem telekomunikacijske usluge e-Poziva (eCall). Ova nova usluga u budućnosti će omogućiti da vozilo u slučaju nezgode automatski generira poziv prema lokalnoj pristupnoj točki javne sigurnosti. Uz podršku i djelomično financiranje Europske komisije pilot projekt se, osim u Hrvatskoj, provodi u još osam europskih zemalja: Rumunjska, Njemačka, Češka, Finska, Italija, Nizozemska, Grčka i Švedska. Preporuka je Europske komisije da od početka 2015. godine sustav e-Poziva bude obavezan u svim novim vozilima korištenim na području Europske unije.


Okosnicu hrvatskog nacionalnog konzorcija zaduženog za ovaj pilot projekt čine Državna uprava za zaštitu i spašavanje (DUZS), Hrvatski Autoklub (HAK) i Ericsson Nikola Tesla kao tehnološki partner.
Slijedom procesa upravljanja projektima financiranim od strane Europske komisije, gospodin Andy Rooke, predstavnik europske organizacije ERTICO i projektni koordinator HeERO projekta, jučer je posjetio Zagreb i razgovarao s predstavnicima nacionalnog konzorcija.

 

Poslovi unutar hrvatskog nacionalnog pilota teku prema planu, uspostavljena je funkcionalna infrastruktura koja u potpunosti zadovoljava standarde postavljene od strane Europske unije, pa već sada sa sigurnošću možemo tvrditi da će Hrvatska spremno dočekati početak 2015., kada se predviđa uvođenja usluge e-Poziva, naglasci su sastanka održanog u Državnoj upravi za zaštitu i spašavanje.
Hrvatski autoklub (HAK), rečeno je na sastanku, osigurao je za potrebe pilot projekta više IVU (In Vehicle Unit) uređaja različitih proizvođača, kako bi se kompletna funkcionalnost implementacije e-Poziva mogla testirati i verificirati u cijelosti. U suradnji sa svim dionicima i članovima nacionalnog konzorcija, definirane su i osnovne standardne operativne procedure za postupanje žurnih službi prilikom e-Poziva.


Tijekom posjeta Ericssonu Nikoli Tesli, tehnološkom partneru projekta, projektni koordinator HeERO projekta Andy Rooke je u društvu predstavnika hrvatskog nacionalnog konzorcija obišao laboratorij za e-Poziv, gdje je prisustvovao demonstraciji e-Poziva uživo.

 

U sklopu nacionalnog pilot projekta stručnjaci  Ericssona Nikole Tesle napravili su nužne korekcije na segmentima mobilnih mreža kako bi osigurali adekvatno ispunjenje postavljenih zahtjeva. Uz to, nadograđen je postojeći sustav žurne službe 112 koja djeluje u sklopu Državne uprave za zaštitu i spašavanje. Time je operaterima sustava omogućen prikaz i dostup informacijama vezanim uz e-Poziv. Također, u okviru nacionalnog pilota e-Poziva procjenjuje se kvaliteta određivanja položaja vozila u svrhu ispravnog usmjeravanaj pomoći (žurnih službi) u slučaju prometne nesreće. Kompanija Ericsson Nikola Tesla zadužena je za kooridnaciju aktivnosti u ovom području u ime HeERO projekta.Komentirajući viđeno gospodin Andy Rooke je naglasio: „Ovo je moj prvi posjet hrvatskom HeEro pilot projektu. Veoma sam zadovoljan viđenim i do sada učinjenim. Danas sam imao priliku uživo vidjeti kako funkcionira projekt i mogu reći da se sve odvija prema planu i na vrijeme, a što je još važnije u skladu s uputama i standardima koje je odredila  Europska komisija. Posebno bih pohvalio partnerski odnos svih uključenih u ovaj projekt.“


Predviđa se da će proizvođači automobila  uskoro krenuti sa serijskom ugradnjom SIM kartice i GPS modula unutar automobilskog informacijsko-komunikacijskog sustava. Sam modul za e-Poziv (IVU uređaj) vezan je na skup osjetila u automobilu, te u slučaju prometne nezgode automatski šalje informacije u formi minimalnog skupa podataka MSD (Minimum Set of Data ) vezanog uz vozilo u nezgodi koji uključuju jedinstveni broj vozila, položaj procijenjen od strane GPS sustava, smjer i tip vozila, broj šasije, broj putnika i dr. Navedeni podaci šalju se prema jedinstvenom europskom pozivnom broju za žurne službe 112. Operator pozivnog centra 112 može po primitku e-Poziva odmah uspostaviti govornu vezu s osobama u vozilu, te odaslati potrebnu pomoć, npr. hitnu pomoć, vatrogasce, policiju.


Realizacija projekta osigurat će da se koristeći mobilne mreže e-Poziv može primijeniti na siguran i pouzdan način, uz pouzdano i točno lociranje mjesta nesreće.

 

Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle