Search
Hrvatska
Sadržaj broja 02/2007 
Najvažnije teme broja

Integrirani informacijski sustav primarne zdravstvene zaštite javnosti je prezentiran na svečanosti upriličenoj 20. veljače, a službeno ga je u rad pustio dr. sc. Ivo Sanader, predsjednik Vlade RH.

Ovu godinu Ericsson, na temelju dobrih rezultata iz 2006., započinje na dobroj poziciji. Uz vodstvo u području mobilnih mreža i profesionalnih usluga te znatna ulaganja u IP mrežu nove generacije i multimediju, korporacija ima snažni potencijal da poveća tržišni udio i predvodi industriju.

Globalni centar za isporuku usluga u Ericssonu Nikoli Tesli svoje kompetencije u fiksnoj i mobilnoj telefoniji oplemenjuje znanjima I referencama u suvremenim I atraktivnim područjima. Rješenja za višemedijski podsustav utemeljen na internetskom protokolu (IMS) čine jedno od tih područja.

Ericsson Nikola Tesla je u konkurenciji četiri druge snažne domaće kompanije osvojio Zlatnu kunu Hrvatske gospodarske komore, najprestižnije priznanje u našoj zemlji, za izniman doprinos domaćemu gospodarstvu za proteklu godinu u kategoriji velikih dioničkih društava, a nagradu je od predsjednika Vlade RH Ive Sanadera preuzela Gordana Kovačević, predsjednica Ericssona Nikole Tesle.

Aktualnosti

U Varaždinu je 30. siječnja 2007. godine upriličena prigodna svečanost nakon Glavne skupštine dioničara Varaždinske burze na kojoj se glasalo o usvajanju Ugovora o pripajanju Varaždinske burze Zagrebačkoj. Ericssonu Nikoli Tesli dodijeljeno je prestižno priznanje za najveći ostvareni promet tijekom poslovanja Varaždinske burze.

Dvodnevna konferencija Document Management održana je u kongresnom prostoru Zagrebačkog velesajma, 30. i 31.siječnja 2007. Konferenciju je organizirala Infoarena, a Ericsson Nikola Tesla bio je jedan od sponzora konferencije.

Poslovni svijet

Mr. sc. Maja Martinović, predavač na Zagrebačkoj školi ekonomije i menadžmenta analizira razloge za današnji porast poslovanja kada je riječ o uslužnim djelatnostima. Suvremene sofisticirane informacijsko-komunikacijske tehnologije tome pridonose u značajnoj mjeri.

Domaće tržište

Sredinom prošle godine Ericsson Nikola Tesla i Tele2 Hrvatska potpisali su ugovor za održavanje mreže (Field Maintenance and Support Services) na području cijele zemlje. To je bio prvi takav ugovor u Hrvatskoj te prvi ugovor o pružanju usluga održavanja mobilne mreže u Srednjoj Europi.

Izvoz

Tijekom siječnja i počekom veljače na tržištima Zajednice Neovisnih Država menadžeri prodaje ugovorili su poslove isporuke Mini Linkova i sustava EDA u vrijednosti od 13,7 milijuna kuna.

Iz života kompanije

Kompanija koja zapošljava visokoobrazovane stručnjake od kojih je čak 60% mlađe od 40 godina nužno jest organizacija usmjerena k inovativnosti. Dodamo li k tomu veoma propulzivno područje rada, kao što su informacijsko-komunikacijske tehnologije, potreba za inovativnim pristupom sama po sebi nameće se kao glavni modus rada.

Od kraja 2006. Institut za telekomunikacije se ponosi s još jednom novom odgovornošću čiji je nositelj jedinica odgovorna za Cello paketne platforme (CPP). Riječ je o odgovornosti za RXI čvor na kojem je trenutačno angažirano 25 stručnjaka iz naše kompanije.

  • Ministar Vukelić u posjetu
  • Članovi Nordijske gospodarske komore i Britansko-hrvatske gospodarske mreže u našoj kompaniji
  • Yoga za zdravlje duha i tijela
  • Ekipa iz naše kompanije najbolja u prvom krugu korporativne igre Business Game Factory
  • Kretanje neto vrijednosti imovine i vrijednosti obračunske jedinice ZDMF ETK

Kada danas govorimo o djelovanju stručnjaka Ericssona Nikole Tesle u Splitu mnogo toga je u znaku petice. Aktivnosti kompanije u tom gradu pokrenute su prije dvadeset i pet godina uz angažman pet inženjera. U međuvremenu tim je osnažen novim odgovornostima i stručnjacima tako da danas broji gotovo dvije stotine članova, a njihov učinak itekako se osjeća u ukupnom kompanijinom poslovnom rezultatu.

S obzirom na to da Ericsson Nikola Tesla djeluje u globalnoj korporaciji te da je u zadnje tri godine kompanija zaposlila otprilike pet stotina novih ljudi koji veoma često već nakon nekoliko mjeseci rada sudjeluju u međunarodnim projektima zaposlenicima je omogućeno u prostorima kompanije primati poduku iz stranih jezika ako za to postoji poslovno uvjetovana potreba.

Iz svijeta telekomunikacija

Pred isporučiteljima telekomunikacijskih usluga, među kojima je Ericsson nezaobilazan, a neka istraživanja pokazuju i vodeći brand, otvara se novi put strateškoga poslovnoga rasta. Što znači raditi u tom području? Na ovo i druga pitanja čitatelja o trendovima iz telekomunikacijskoga uslužnoga segmenta odgovorili su stručnjaci iz jedinice za Usluge Ericssona Nikole Tesle.

Sredina veljače u glavnom gradu Katalonije, poznatom po Gaudijevim art nouveau djelima, živopisnoj ulici Rambli, ukusnim tapasima i Ronaldinhovim nogometnim čarolijama označava početak proljeća - početka novog prirodnog ciklusa. Upravo u skladu s tom simbolikom 3GSM World Congress predstavlja neslužbeni početak nove poslovne godine za industriju mobilnih komunikacija.

Na press konferenciji Sony Ericssona Hrvatska održanoj 9. veljače u zagrebačkom klubu Gallery predstavljeni su novi mobilni telefoni i oprema ovoga isporučitelja, a direktorica Sanja Rodinis predstavila je rezultate korporacije u 2006.

  • Upravljane usluge za belgijski Mobistar
  • Istraživanje tržišta telekomunikacijskih usluga
  • Veliki rast upravljanih usluga
  • Hosting usluga vezanih uz sadržaje za Elisu
  • Istinske usluge mobilnog Interneta - X-Series
  • Inovativne mobilne usluge u suradnji Ericssona i Turner Broadcastinga

Bilo je to jedno toplo rujansko poslijepodne. Sjedio sam u kokpitu svoje formule i vozio brzinom svjetlosti prema cilju, totalno usredotočen na svoju misiju. Sve poteškoće shvaćao sam kao usputne epizode koje valja riješiti brzo, učinkovito i bez krzmanja. Stao mi je na put i mislio da će me samo tako zaustaviti. E, nećeš!

Zanimljivo

Nedavno objavljena informacija o Ericssonu kao ICT sistemskom integratoru za digitalni potpis na SIM kartici u našoj je sredini ponovno aktualizirala pitanje o uvjetima primjene elektroničkog poslovanja, a da ono ima istu pravnu snagu kao i klasično, odnosno papirnato poslovanje.

Kroz upotrebu usluga ljudi shvaćaju i ostvaruju primjenu tehnologije za svoje svakodnevne potrebe. Bilo koja tehnologija sama po sebi ne znači posebnu svrhu ako nije našla odgovarajuću primjenu, a ljudi unutar te primjene ne stvaraju svoje usluge. Prema Hrvatskom enciklopedijskom rječniku riječ usluga znači: postupak iz ljubaznosti kojim se drugome posao i slično neposredno olakšava ili ušteđuje.

Dean Dech jedan je od istaknutih kompanijinih stručnjaka za upravljanje projektima koji je u zadnjih nekoliko godina skupio dovoljno znanja i iskustva kao voditelj globalno relevantnih projekata u sklopu kojih je realiziraju poslovi za kupce da bi kao Ericssonov interni prosuditelj mogao ocjenjivati rad manje iskusnih kolega u tom području. 

Prema nedavno objavljenim podacima Svjetske trgovinske organizacije (WTO) usluge predstavljaju 20% svjetske trgovine te dvije trećine svjetskog BDP-a. U Hrvatskoj one postaju također sve značajnije. Zamolili smo naše sugovornike da prokomentiraju trend rasta usluga u svijetu.

Strogo namjenske kredite za kupnju vrijednosnih papira uz zalog već postojećih vlastitih vrijednosnica u Hrvatskoj nudi nekoliko banaka i brokerskih kuća.

Tijekom veljače u Galeriji ETK imali smo prilike pogledati dvije zanimljive izložbe. Prva od njih bila je izložba kreativnog, autorskog nakita učenika Otvorenog ateliera Lumezi, a na drugoj su prezentirani radovi keramičara, članova Grupe ?69.

Usporedite li svoj život otprije samo pet godina i danas velika je vjerojatnost da ćete pronaći kako se s vremenom mnogo toga digitaliziralo. Suvremene komunikacijske usluge krajnjim su korisnicima donijele čitav niz mogućnosti za unaprjeđenje životnoga standarda.

Kompanijini šahisti zadovoljni su svojim učinkom u prošloj godini, što ih je potaklo da I za 2007. postave veoma ambiciozne ciljeve.

Moj tipični dan počinje i završava s pregledavanjem elektroničke pošte. Rekao bih da je komunikacija elektroničkom poštom i njezina dostupnost u gotovo svakom trenutku postala uobičajeni način komuniciranja ljudi istih područja interesa, bilo poslovnih ili privatnih.